Bildegalleri

Velkommen til Melhusvegen 451 - en stor, attraktiv næringsseksjon med sentral beliggenhet.

Stor, attraktiv næringsseksjon med sentral beliggenhet | 3 p-plasser i p-kjeller + 2 utvendige p-plasser | Fullt utleid

Kart med kartnålMelhusvegen 451, 7224 Melhus
Prisantydning9 000 000 kr
Totalpris
9 226 000 kr
Omkostninger
226 000 kr
Kommunale avg.
35 117 kr per år

Nøkkelinfo

Bruksareal
398 m²
Bruttoareal
435 m²
Etasje
1.
Eieform
Eier (Selveier)
Areal
435 m²
Byggeår
2010
Tomteareal
1 017 m² (eiet)
Overtakelse
Etter avtale med selger.

Type lokale

Butikk/Handel
Kontor
Garasje/Parkering
Lager/Logistikk
Kombinasjonslokaler

Fasiliteter

Garasje/P-plass
Heis

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Kort om eiendommen

Velkommen til Melhusvegen 451 - en stor, attraktiv næringsseksjon med sentral beliggenhet i Melhus sentrum.
Seksjonen har et bruksareal (BRA) på romslige 398 kvm og ligger i første etasje i et bygg fra 2010.
Her finner du et stort butikklokale, lager/verksted, 2 kontorer, spiserom og sanitæranlegg med dusj og wc.
Store vindusflater ut mot veien gir svært god eksponering og enkel tilgang.
To utvendige p-plasser og to p-plasser i p-kjeller medfølger.

Seksjonen er i utgangspunktet utleid med avtale fram til 31.08.2026, men dagens leietaker kan frivillig tre ut av leieavtalen hvis ny eier ønsker dette.

Verdt å merke seg:
- Perfekt beliggenhet ved hovedgaten
- Bussholdeplass like utenfor
- Ventilasjonsanlegg
- 3 p-plasser i kjeller + 2 utvendig

Velkommen til visning!

Innhold

Næringslokale 1. etasje:
BTA: 435 kvm
BRA: 398 kvm

Følgende rom inngår i BRA: Lager/verksted, kontorer, spiserom, dusj, wc, sanitær og butikk.

Beskrivelse av tomt

Oppgitte tomteareal er hentet fra kommunens opplysninger om beregnet areal for eiendommen. Beregnet areal kan avvike fra historisk og faktisk areal, og kjøper overtar risiko knyttet til eventuelt avvik. Tomten er felleseid.

Parkering

Det er parkering på to utvendig p-plasser og tre p-plasser i p-kjeller. Øvrig parkering etter områdets gjeldende bestemmelser.

Adkomst

Se vedlagt kartskisse på høyre side i annonsen. Ved å trykke på kartet får du enkelt tilgang til en spesifisert reiserute fra din destinasjon til boligen. På visningsdagen vil det bli skiltet med visningsskilter fra Heimdal Eiendomsmegling. Velkommen til visning!

Standard

Butikklokale: I fronten ligger et stort butikklokale på 313 kvm med store vinduer ut mot hovedveien og rikelig med god belysning. I tilknytning til butikken ligger det også et lite lager på 7 kvm. For ansatte er det egen inngang via fellesrom med trapp og heis i bakkant av bygget. Her er det inngang til butikklokalet via en liten gang på 3 kvm.

Verksted/lager: Eiendommen har et kombinert lager og verksted på 50 kvm. Rommet har praktisk gulv og det er store vinduer ut mot bakkanten av bygget slik at det er mulig å få godt med naturlig lys hvis ønskelig. Rommet har doble dører til asfaltert parkering, så her er det enkelt å ta imot leveringer.

Sanitæranlegg: Eiendommen har også et sanitæranlegg med dør til et toalettrom og et dusjrom. Begge rommene er på 1,5 kvm og er holdt i samme stil med mørke gulvfliser og lyse veggfliser. Toalettrommet har gulvstående toalett. Dusjrommet har sluk i gulv og stang for dusjforheng.

Fellesareal og kontorer: Det er en romslig gang som knytter sammen alle rommene i bakkant av butikklokalet. Her er det adkomst til to kontorer og et spiserom. Hvert av kontorene er på 3,5 kvm og spiserommet er på 12 kvm. Sistnevnte har også store vindusflater på to sider, noe som gir et lyst og hyggelig fellesrom.

Stipulerte felleskostnader

Felleskostnader pr. kvartal er på kr. 51 831,- og fordeles på følgende poster:
Renter/avdrag: kr. 7 007,-
A-konto strøm: kr. 9 102,-
Drift: kr. 35 722,-

Diverse

Årsregnskapet for 2023 viser:
- Årets resultat kr. -81 873,-
- Egenkapital per 31.12.2023 kr. 538 386,-
- Total disponible midler per 31.12.2023 kr. -11 288,-

Overtakelse

Etter avtale med selger.

Budgivning

Alle bud skal inngis skriftlig til megler. Bud kan legges inn på nettannonsen på "gi bud knappen" eller via hjemmesiden. Ved elektronisk budgivning kan bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID. Megler kan også kontaktes for tilsendelse av budkjema. Budskjema finnes også i salgsoppgaven. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser, motbud og aksept.

Et bud er bindende for budgiver når budet er kommet til selgers kunnskap. Selger står fritt til å akseptere eller forkaste ethvert bud, og er således ikke forpliktet til å akseptere det høyeste budet på eiendommen. Megler skal, i den grad det er nødvendig og mulig, informere de involverte i budrunden skriftlig om status i budgivningen.

Megler prøver så langt det er mulig å holde interessenter orientert om bud på eiendommen. Budvarsel krever skriftlig samtykke fra mottaker. Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig ovenfor budgiver at bud er mottatt. Bud som ikke er skriftlig, eller som har kortere akseptfrist enn til kl. 12.00 dagen etter siste annonserte visning, vil ikke bli formidlet til selger. Unntak fra dette kan gjelde dersom selger er å anse som næringsdrivende.

Vi oppfordrer til å legge inn bud på eiendommen i god tid før budfristen. Dersom du mot formodning ikke mottar informasjon om bud på eiendommen, oppfordrer vi til å selv ta direkte kontakt med megleren.

Selger og kjøper har krav på å få utlevert kopi av budjournalen straks etter at handel er kommet i stand. Alle som har inngitt bud på eiendommen kan på forespørsel få en kopi av anonymisert budjournal etter at budrunden er avsluttet. For øvrig vises til det Forbrukerinformasjon om budgivning , som er vedlagt i salgsoppgaven.

Prospektet er gjennomlest og godkjent av selger.

Lovanvendelse

Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven.

Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.

Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.

Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut i fra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil opplysninger ikke ble rettet i tide på en tydelig måte. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.

Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.

Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).

Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen som den er , og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 1. ledd 2. pktm. Avhendingsloven § 3-3 (2) fravikes, og hvorvidt en innendørs arealsvikt karakteriseres som en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøper menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.

Kjøpers undersøkelsesplikt
Du som kjøper oppfordres til nøye å gjennomgå eiendommen og salgsprospektet før budgivning. Du kan ikke gjøre mangel gjeldende for forhold du kjente eller burde kjenne til da avtalen om kjøp av eiendommen ble inngått. Før du legger inn bud på eiendommen anbefaler vi at du undersøker eiendommen grundig, gjerne i samråd med en autorisert takstmann eller annen sakkyndig.

Heimdal Eiendomsmegling AS anbefaler ikke å legge inn bud på en eiendom usett, dvs. at du inngir bud på en eiendom uten å ha besiktiget eiendommen. Dersom du likevel ønsker å gjøre dette vil dine muligheter for å reklamere mangler overfor selger kunne bli redusert. Når du har overtatt eiendommen plikter du som kjøper å foreta en grundig undersøkelse av eiendommen.

Hvitvaskingsloven

Eiendomsmeglerforetaket er underlagt Lov om tiltak mot hvitvasking og terrorfinansiering (Hvitvaskingsloven). Dette medfører at megler har en plikt til å gjennomføre kundetiltak ovenfor både selger og kjøper. Både selger og kjøper, herunder de selger og/eller kjøper opptrer på vegne av, må fremlegge gyldig legitimasjon som følge av meglers kundekontroll. Der selger eller kjøper er en juridisk person omfatter kundekontrollen blant annet verifisering av identitet til reelle rettighetshavere, hvor egenerklæring for selskapsstruktur, firmaattester og gyldig legitimasjon må fremlegges og kontrolleres.

Dersom kontrolltiltak ikke lar seg gjennomføre kan ikke eiendomsmegler medvirke til gjennomføring av transaksjonen, og handelen kan dermed stanses. Dersom kjøper ikke bidrar til gjennomføring av kontrolltiltak vil kjøper være ansvarlig for eventuelle forsinkelser av oppgjør til selger, og videre kostnader/tap ved dekningssalg. Kontrolltiltak for selger gjennomføres ved oppdragsinngåelse, men i de tilfeller forhold ved selgersiden utløser krav til ny kundekontroll i løpet av oppdragsgjennomføringen, kan selger ved å ikke bidra til gjennomføring av kundetiltak misligholde sine forpliktelser ovenfor kjøper.

Eiendomsmeglerforetaket har også ytterlige prosedyrer og kontrollpunkter knyttet til hvitvaskingsregelverket, herunder blant annet kontroll av midlenes opprinnelse ved bruk av egenkapital. Partene plikter å opplyse om de forhold meglerforetaket etterspør i forbindelse med kontrolltiltak.

Eiendomsmeglerforetaket har plikt til å innrapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim dersom det avdekkes mistanke om at midler har tilknytning til utbytte fra en straffbar handling, og/eller har tilknytning til terrorfinansiering. Partene varsles ikke dersom transaksjonen rapporteres til Økokrim.

Ansvarlig megler

Kim Roger Laugsand

Regulering

Eiendommen ligger i et område regulert av områdeplan for Melhus sentrum, og eiendommen er regulert til blant annet sentrumsformål. Kopi av situasjonskart, reguleringsplan med bestemmelser og reguleringskart m.m. kan fås ved henvendelse til megler. Interessenter oppfordres til å gjøre seg kjent med disse.

Beliggenhet

Kart med kartnålMelhusvegen 451, 7224 Melhus

Annonseinformasjon

FINN-kode376828863
Sist endret28. okt. 2024 07:59
Referanse3-24-0241

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.