Bildegalleri

Velkommen til Haukelandsveien 36B!

Lagerbygg over to plan med god parkeringsdekning og tilhørende garasje! Attraktiv og sentral beliggenhet ved Haukeland.

Kart med kartnålHaukelandsveien 36B, 5096 Bergen
Prisantydning4 000 000 kr
Totalpris
4 100 776 kr
Omkostninger
100 776 kr
Kommunale avg.
8 564 kr per år

Nøkkelinfo

Bruksareal
102 m²
Eieform
Eier (Selveier)
Areal
102 m²
Byggeår
1900
Tomteareal
646 m² (eiet)

Type lokale

Lager/Logistikk
Kombinasjonslokaler
Garasje/Parkering
Verksted

Fasiliteter

Garasje/P-plass
Turterreng
Utsikt
Sentralt
Rolig

Visning

Ta kontakt for å avtale visning.Visningspåmelding

Innhold

1. etasje: Lagerrom
Loftsetasje: Loftsrom og bad.

Standard

Lagerbygg med tilhørende garasje og god parkeringsdekning. Tomten måler 646 kvadratmeter, og inkluderer også vei mellom bygg og garasje. Se vedlagt kart i salgsoppgaven.

Bygget er innredet som et lagerbygg tilpasset formålet. Vegger er platekledd, gulv i 1. er støpt beting og gulv i 2. etasje er sponplater. Vegger i 2. etasje er isolert. 2. et. er det innredet et bad med moderne fasiliteter og kvaliteter som tilfredsstiller dagens krav.

Garasje:
Leca i murverk, bindingsverk i yttervegger over murverk. Liggende kledning. Taksperrer med papptekking. Manuell leddport.

Eiendommen grenser til Haukelandsveien der lagerbygget er bygget, samt stikkveien opp i boligfeltet der det er bygget en garasje. Boligeiendommene tilstøtende denne adkomstveien har bruksrett. Parkering er mulig ved garasjen og ved kortenden av lagerbygget.

Oppvarming

Elektrisk oppvarming

Beliggenhet

Eiendommen har en sentral og attraktiv beliggenhet ved Haukeland sykehus, med kort og effektiv kjørevei til Bergen sentrum og flere av Bergens store arbeidsplasser.

Det er enkelt tilkomst til og fra eiendommen.

Adkomst

Se vedlagt kart.

Det vil bli skiltet på visningsdagen.

Parkeringsforhold

Garasje og biloppstillingsplasser på tomten.

Regulering

Eiendommen er regulert til boligområde og byggeområde. Eiendommen ligger i et området avsatt til sentrumsformål og byfortettingssone (BY2). Eiendommen er i dag bruk til næringsformål.

Følgende planer gjør seg gjeldende for eiendommen:
- KOMMUNEPLANENS AREALDEL 2018. PlanID: 6527000- Dekningsgrad: 100 %.
- ÅRSTAD/FANA/BERGENHUS. KDP LANDÅ. PlanID: 973000. Dekningsgrad: 100 %.

Følgende hensynssoner i kommuneplanen gjør seg gjeldende:
- Faresone - H390_1 - Luftkvalitet - rød sone. Dekningsgrad 100 %
- Faresone - H310_1 - Aktsomhetsområder for steinsprang, jord- og flomskred og snøkred. Dekningsgrad: 60,5 %.
- Gul støy - H220_3 - Vei støy gul sone. Dekningsgrad: 20,3 %.
- Rød støy - H210_3 - vei støy - rød sone. Dekningsgrad: 19,9 %

Restriksjonsområder i kommunedelplan
- 111 - Krav om reguleringsplan - Dekningsgrad 65 %.

Planer under arbeid:
- BERGENHUS/ÅRSTAD. GNR 161 BNR 15 MFL, Haukeland universitetssykehus sørøst.

Megler gjør oppmerksom på at forslag til planprogram for Årstad GNR 161 BNR 15 MFL. Haukeland universitetssjukehus sørøst ble vedtatt 16.02.2023 (PlanID: 70940000). Planen er fortsatt under arbeid. Dersom planen blir vedtatt vil dette kunne medføre byggestøy/økt trafikk i nærområdet.

Det foreligger mindre planer og godkjente tiltak i avstand nærmere enn 100 meter fra eiendommens yttergrense.

Planopplysninger og kart følger vedlagt i salgsoppgaven og kan ses hos megler.

Ferdigattest

Det foreligger følgende attest på eiendommen:
- Attest datert 22.02.1949. Istandsettelse av tidligere vognskjul med forandring av fasade (døråpning).

Beskrivelse (type bolig)

Lagerbygg

Areal / Arealspesifikasjon / Arealbetegnelse

Bruksareal per etasje: 1. etasje: 60 kvm
Loftsetasje: 42 kvm
Garasje: 17 kvm

Diverse

I henhold til lov om hvitvasking og terrorfinansiering plikter eiendomsmegler å gjennomføre kontrolltiltak
ovenfor kunder, herunder selger og kjøper. Dette innebærer at eiendomsmegler skal utføre kontrollhandlinger for å bekrefte kunders identitet.
For kjøper må kontroll av legitimasjon skje senest ved inngåelse av kontrakt og kjøper må kunne fremvise gyldig legitimasjon. Signering med bankID er regnet som gyldig legitimasjonskontroll.

Ved oppdrag hvor juridiske personer (selskap) er part må eiendomsmegler også gjennomføre kontroll av hvilke fysiske personer som kontrollerer selskapet (reelle rettighetshavere) og bekrefte deres identitet.

Videre skal eiendomsmegler innhente opplysninger om kundeforholdets formål og tilsiktede art.

Dersom slike kundetiltak ikke kan gjennomføre pålagte kundetiltak kan megler ikke etablere kundeforholdet eller utføre transaksjonen.

Eiendomsmegler plikter også å gjennomføre undersøkelser knyttet til kjøpers egenkapital, handelen og om det hefter andre forhold ved kjøper. Kjøper oppfordres til å innbetale den andelen av kjøpesummen som er egenkapital, i en samlet
innbetaling fra egen konto i norsk bank.

Dersom megler får mistanke om brudd på hvitvaskingsreglementet i forbindelse med en
eiendomstransaksjon, og megler ikke klarer å få avkreftet mistanken, må mistanken rapporteres til Økokrim. Melding sendes Økokrim uten at partene varsles. Megler kan i enkelte tilfeller også ha plikt til å stanse gjennomføring av handelen.

Faste løpende utgifter

Kommunale avgifter
Kommunale avgifter pr. år kr 8 564,71
Årstall 2024

De kommunale avgiftene inkluderer; Eiendomsskatt, vann- og avløpsgebyr, renovasjonsgebyr, samt feie- og tilsynsavgift. Det gjøres oppmerksom på at det kan forekomme variasjon i avgiftene som følge av forbruk og eventuelle kommunale endringer av gebyr/avgift.

Vei, vann og avløp
Vei: Offentlig til privat vei.
Vann: Eiendommen er tilkoblet offentlig vann.
Avløp: Eiendommen er tilkoblet offentlig avløp.

Andre utgifter

Forsikring og strøm etter eget bruk. Listen er ikke uttømmende.

Sentrale lover

Oppdraget reguleres i henhold til Lov om eiendomsmegling av 29.06.2007 nr. 73. Fravikeligheten som framgår av lovens § 1-3 og forskriftens § 1-2 er anvendt for dette oppdraget.

Eiendommen og dens tilbehør overtas "som den/det er", jfr. avhendingsloven § 3-9.

Kjøper fraskriver seg, så langt gjeldende rett tillater det, enhver rett til å gjøre krav gjeldende mot selger som følge av at salgsobjektet ikke er som det skal være, i medhold av avhendingsloven § 3-7, 3-8 og 3-9, andre regler om ansvar for uriktig og manglende opplysninger og ethvert annet lovfestet eller ulovfestet grunnlag, herunder regler om ansvar for uriktige og manglende opplysninger etter avtaleloven.

Avhendingsloven § 4-19 (2) fravikes også, slik at den endelige reklamasjonsfristen settes til 18 måneder etter overtakelse.

Informasjonen i denne salgsoppgaven med vedlegg er mottatt fra selger, takstmann og Bergen kommune, og forutsettes gjennomgått i detalj før bindende bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noen han burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller bygningskyndig før det legges inn bud.

Det gjøres særskilt oppmerksom på at arealangivelser er basert på opplysninger fra takstmann, og partene er enige om at eventuelle uriktige angivelser av eiendommens arealer (utvendige og innvendige) ikke under noen omstendighet skal kunne gi grunnlag for mangelkrav.

Kjøpekontrakt: Kjøpekontrakt etter NEFs meglerstandard benyttes.

Boligselgerforsikring

Selger har ikke anledning til å tegne boligselgerforsikring, men selgers egenerklæringsskjema følger som vedlegg til salgsoppgaven. Kjøper gjøres oppmerksom på den særskilte risiko ved ev mangelskrav, ettersom selger ikke har tegnet eierskifteforsikring.

Overtakelse

Overtakelse etter avtale.

Viktig informasjon

Alle innvendige og utvendige arealangivelser, samt beskrivelser av bygningen er hentet fra vedlagte tilstandsrapport. Salgsoppgaven er basert på selgers opplysninger gitt til takstmann, megler og opplysninger innhentet fra kommunen, eventuelt forretningsfører og andre tilgjengelige kilder. Interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen godt, gjerne sammen med sakkyndig, før bud inngis. Det er ikke kontrollert om tomtegrensene stemmer med de grenser/gjerde som fysisk er satt. Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelse i forhold til det opprinnelige byggemeldte/godkjente.

Meglerforetaket oppfordrer ev. budgivere til å lese gjennom fullstendig prospekt/salgsoppgave med vedlegg.

Tinglyste heftelser

Følgende heftelser vil følge eiendommen og kopi kan fås av megler. Kjøpers bank får prioritet etter disse heftelsene:

Bestemmelse Om Vannledn. - Tinglyst dato 21.09.34
Rettighetshaver Bergen Kommune.



Bestemmelse Om Veg - Tinglyst dato 05.10.34
Bestemmelse om vannledning
Refusjonsplikt til kommunen



Best. Om Adkomstrett - Tinglyst dato 06.12.35
Med flere bestemmelser



Best. Om Vann/Kloakkledn. - Tinglyst dato 19.05.38
Bestemmelse om adkomstrett
Med flere bestemmelser



Bestemmelse Om Veg - Tinglyst dato 26.10.38
Rettighetshaver Haukelandsveien 38 c, a og d. Jfr. dnr.
8148/38 og 34/39.



Bestemmelse Om Kloakkledn - Tinglyst dato 17.04.50
Bestemmelse om adkomstrett
Solidarisk ansvar for reperasjon og vedlikehold av
fellesledninger m.v.
Jfr. dnr. 3565/50.



Omnummerering Ved Kommuneendring - Tinglyst dato 01.01.20
Omnummerering ved kommuneendring


Registrering Av Grunn - Tinglyst dato 02.05.30
Registrering av grunn


Registrering Av Grunn - Tinglyst dato 20.12.35
Registrering av grunn


Registrering Av Grunn - Tinglyst dato 16.06.38
Registrering av grunn


Registrering Av Grunn - Tinglyst dato 26.10.38
Registrering av grunn


Registrering Av Grunn - Tinglyst dato 25.11.38
Registrering av grunn


Registrering Av Grunn - Tinglyst dato 04.01.39
Registrering av grunn


Registrering Av Grunn - Tinglyst dato 29.11.50
OGSÅ UTSKILT FRA GNR. 161, BNR. 27 OG 28

Beliggenhet

Kart med kartnålHaukelandsveien 36B, 5096 Bergen

Annonseinformasjon

FINN-kode377069157
Sist endret21. nov. 2024 14:37
Referanse8-24-00155

Rapporter annonse

Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.