Bildegalleri
Spennende boligtomt på 698.7 m2 med sentral beliggenhet
Varden 15 A og 15 B, 5535 Haugesund- Totalpris
- 1 552 640 kr
- Omkostninger
- 52 640 kr
Pris på lån: fra 6 967 kr/mnd
Lånekalkulator fra 6 967 kr/mndEff.rente 6,50 %. 1 050 000 o/25 år. Kostnad: 1 040 100 kr. Totalt 2 090 100 kr.
LånekalkulatorEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Nøkkelinfo
Om eiendommen
Kort om eiendommen
Velkommen til Varden 15A og B!
- Stor boligtomt på 698.7 m2.
- Godkjennelse til å bygge tomannsbolig, carport, støyskjerm gitt i 2019, utløpt i 2022.
- Bebygd areal 25 % (eksludert garasje)
- Bebyggelsen kan oppføres i 2 etasjer.
- Takvinkel skal være mellom 25 - 45 grader.
- Frittliggende garasje på inntil en etasje.
- Barnevennlig beliggenhet
- Rossabø skolekrets
- Gåavstand til Hemmingstad kultursenter
- Veletablert nabolag
- Kort avstand til sentrum, Raglamyr og Norheim
- Apotek, blomsterbutikk frisør, legesenter og dagligvarebutikker i gangavstand
Visning på eget initiativ eller etter avtale med megler.
Beliggenhet
Beliggende i populært og barnevennlig boligområde i søre bydel. her har man kort avstand til skole, barnehage, nærbutikker samt Raglamyr handelsområde. Eiendommen ligger fint i terrenget med utsikt over nærområdet og gode solforhold.
Tomt
Grovplanert tomt med gode muligheter.
Bebyggelse
Boligen ligger i et område hovedsakelig bestående av boligbebyggelse.
Boligselgerforsikring
Selger er et selskap (AS) som driver med eiendom og har ikke anledning til å tegne boligselgerforsikring. Kjøper har samme rettigheter etter avhendingsloven, uavhengig av om selger har tegnet boligselgerforsikring eller ikke.
Overtakelse
Overtakelse av eiendommen etter nærmere avtale mellom partene.
Sentrale lover
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven:
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være en mangel. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen og dette har virket inn på avtalen. En bolig som har blitt brukt i en viss tid, har vanligvis blitt utsatt for slitasje og skader kan ha oppstått. Slik bruksslitasje må kjøper regne med, og det kan avdekkes enkelte forhold etter overtakelse som nødvendiggjør utbedringer. Normal slitasje og skader som nødvendiggjør utbedring, er innenfor hva kjøper må forvente og vil ikke utgjøre en mangel.
Boligen kan ha en mangel dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at avviket er på 2% eller mer og minimum 1 kvm.
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen som den er , og selgers ansvar er da begrenset jf. avhl. § 3-9, 2. pktm. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. For vurdering av et eventuelt innvendig arealavik gjelder avhl. § 3-8.
Ved tvil, så kontakt megler for avklaring.
Hvitvaskingsregelverk
Det følger av Hvitvaskingsloven at meglerforetaket er forpliktet til å foreta kundekontroll av begge parter i handelen. Kontrollen skjer løpende, og vil blant annet gjennomføres ved oppdragsinngåelse, budgivning, gjennomføring av oppgjør og ved eventuell forsterket mistanke.
Dersom slik kundekontroll ikke kan gjennomføres, er meglerforetaket pålagt å avstå fra gjennomføring av oppgjøret. Partene er selv ansvarlig for eventuelle merkostnader og ansvar dette kan medføre, uten at det kan anføres et kontraktsrettslig ansvar ovenfor meglerforetaket.
Meglerforetaket er forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim.
Budgivning
Meglers skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden.
I forbrukerforhold (det vil si der oppdragsgiver er forbruker) skal ikke megleren formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Meglerhuset Rele vil heller ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn 30 minutter.
Bud kan legges inn på finnannonsen på "gi bud knappen", ved meglingsoppdrag etter avhendingsloven. Ved elektronisk budgivning så kan bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID. Megler kan også kontaktes for tilsendelse av budskjema, og budskjema finnes også i salgsoppgaven.
All budgivning må foregå ved skriftlighet. For annen viktig informasjon om salg- og betalingsvilkår, samt forbrukerinformasjon om budgivning, se budskjema.
Diverse
Etter aksept av bud, vil eiendommens salgssum bli meddelt de som ev. måtte etterspørre denne. Eiendommens salgssum vil bli offentlig tilgjengelig ved overføring av hjemmel.
Ansvarlig megler
Georg Berg
Regulering
Meglerhuset Rele Haugesund AS
Beliggenhet
Annonseinformasjon
FINN-kode | 322812815 |
---|---|
Sist endret | 16. sep. 2024 08:43 |
Referanse | 1-0310/23 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.