Bildegalleri
![- Velkommen til Storhaugen -](https://images.finncdn.no/dynamic/default/2025/1/vertical-2/02/2/333/991/182_b7427cc9-6698-4d2a-92e1-4e489549b756.jpg)
- Velkommen til Storhaugen -
Tomt til 5-mannsbolig - Nyere boligfelt omkranset av flott natur og sjø - Kort vei til bhg, skoler og kollektivtransport
Storhaugen tomt 5 mannsbolig, 5357 Fjell- Totalpris
- 3 090 700 kr
- Omkostninger
- 90 700 kr
Pris på lån: fra 12 971 kr/mnd
Eff.rente 5,70 %. 2 100 000 o/25 år. Kostnad: 1 791 300 kr. Totalt 3 891 300 kr.
LånekalkulatorNøkkelinfo
Om eiendommen
Beliggenhet
På Storhaugen bor du sentralt til i fine og rolige omgivelser, men samtidig tett på flotte naturopplevelser. Daglige servicetilbud finnes i nærområdet og du får de beste forutsetningene for effektive hverdager og flotte fridager!
Storhandelen tas på Kiwi Møvik eller på Rema 1000 Ågotnes.
Kollektivtilbudet i område er bra. Fra eiendommen er det få meter til nærmeste busstopp, som gjør det enkelt å komme seg rundt.
Fra eiendommen er det kort vei til skoler og barnehager. Skålevik skule er nærmeste skole, og Langøy friluftsbarnehager er nærmeste barnehage.
Nærområdet byr på tallrike tur- og fritidsmuligheter, enten du foretrekker en rolig spaserstur eller en mer utfordrende treningsøkt. For deg som heller liker å svette innendørs vil du sette pris på kort kjørevei til nærmeste treningssenter.
Se vedlagt nabolagsprofil for ytterligere informasjon om hva område har å by på!
Tomt
Velkommen til Storhaugen!
En tomt på 1298m² i et nyere boligfelt beliggende i naturskjønne og rolige omgivelser. Beliggenheten gir deg kort vei til skole, barnehage, butikk og kollektivtransport.
Det presiseres at nye eiere må søke kommunen om oppføring av ny bolig. Interessenter oppfordres til å sette seg inn i gjeldende planer og bestemmelser for området. Evt. oppføring av bolig må søkes og godkjennes av kommunen for ny eiers regning og risiko. Reguleringsplan og kommunedelplan regulerer hva som kan bygges på tomten. Reguleringsplan og kommunedelplan med kart og bestemmelser kan sees hos megler eller sendes på forespørsel.
Parkering må opparbeides på egen tomt etter gjeldende bestemmelser.
Tomten (f_BK03) ligger i et område regulert til konsentrerte boliger. Reguleringsføresegner for gnr 18, bnr. 9 m. fl. Storhaugen, Algrøyna, Fjell kommune sier følgende:
I områda avsett til konsentrerte bustadar tillet ein bustadar i rekkje, uteopphaldsareal, tilkomstvegar og parkering/garasje knytt til desse.
3.2.2 Maks tal einingar innanfor f_BK01- f_BK03 er 16 stk.
3.2.3 Maksimum mønehøgde for konsentrerte bustadar i planområdet er 7 meter over gjennomsnittleg planert terreng.
3.2.4 For bustadeiningar større enn 65 m2 skal det setjast av eit minste uteopphaldsareal per eining (MUA) på minimum 100m2. For bustader mindre enn 65 m2 skal det setjast av eit minste uteopphaldsareal på 50 m2 per eining. Areala skal ha solrik plassering, ikkje vere brattare enn 1:3, ha ei funksjonell form, og skjermast mot ver, vind, støy og trafikk.
3.2.5 Maksimal tomteutnytting inklusiv parkering for konsentrerte bustadar, f_BK01-f_BK03, er BYA = 35 %.
3.2.6 Konsentrerte bustader skal ha maksimum 1,5 parkeringsplassar per bustadeining.
3.2.7 For f_BK01 er illustrerande liner i gjeldande plankart, datert 22.1.2013, rettleiande, +/- 2 meter, for plassering av bustader.
For ytterligere informasjon, se vedlegg i salgsoppgave.
Bebyggelse
Området er hovedsakelig bebygd med eneboliger, og ellers omringet av flotte naturområder.
Adkomst
For veibeskrivelse henvises det til vedlagte kart i salgsoppgaven. Det vil bli skiltet med EiendomsMegler 1-skilt ved fellesvisning.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring. Kjøper er kjent med sin undersøkelsesplikt iht. Lov om avhending av fast eiendom § 3-10.
Overtakelse
Etter nærmere avtale med selger. Vær vennlig å angi ønsket overtagelsesdato i vedlagte budskjema.
Sentrale lover
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven.
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til bygningssakkyndig og megler, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Statens kartverk og andre tilgjengelige kilder.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle tilgjengelige salgsdokumenter, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en sakyndig før det legges inn bud.
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen som den er , og selgers ansvar er da begrenset jf.avhendingsloven § 3-9 1. ledd 2. pkt. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta som den er forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker.
Forbrukerkjøp definisjon
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker avtalevilkår
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Utendørs arealavvik utgjør en mangel dersom avviket anses "vesentlig mindre", jf. avhl. § 3-3 (1).
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) definisjon
Dersom kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker avtalevilkår
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges som den er , og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
En forutsetning for salget er at skjøtet for eiendommen tinglyses på kjøper. Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.
I tråd med eiendomsmeglingsforskriften vil informasjon om oppdragsgiver, salgsobjektet, interessenter og kjøper bli lagret av meglerforetaket i min. 10 år. Se em1.no for mer informasjon om vår behandling av personopplysninger.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Hvitvaskingsloven har meglerforetaket plikt til å gjennomføre kundetiltak (ID kontroll, kontroll av reelle rettighetshavere, mv). Kundetiltak skjer løpende og vil blant annet gjennomføres når handel inngås og ved gjennomføring av oppgjøret, samt dersom det foreligger mistanke om hvitvasking eller terrorfinansiering.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres, skal meglerforetaket ikke gjennomføre transaksjonen med kjøper. Ved meglerforetakets avvikling av kundeforholdet, vil avtalen mellom partene være bindende, men meglerforetaket kan ikke bidra i gjennomføringen av handelen. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Meglerforetaket er forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim.
Budgivning
Eiendomsmeglere kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12:00 første virkedag etter siste annonserte visning hvor selger er forbruker, jfr. Informasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser med eventuelle forbehold, opplysning om finansiering og overtakelse skal sendes skriftlig til megler. Megler kan ikke formidle muntlige bud verken til selger, budgivere eller interessenter. Budgiver må legitimere seg med kopi av legitimasjon og underskrift. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Megler skal sende skriftlig varsel om bud og budforhøyelser til budgiver, selger og interessenter. Aksept av bud skal sendes skriftlig til budgiver og selger. Budgiver kan benytte budskjema, elektronisk budgiving, skannet budskjema sendt på mail eller annen godkjent skriftlig kommunikasjonsform, f.eks. App er i forbindelse med budgivningen. Konferer med megler.
Megler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes teknisk feil. Under budrunden kan akseptfristene kortes inn ved mottakelse av nye bud. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere og kjøper meddeles aksept innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud fremkommer til megler.
Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles av megler.
Diverse
Interessenter oppfordres til å sette seg inn i gjeldende planer og bestemmelser for området. Evt. oppføring av bolig må søkes og godkjennes av kommunen for ny eiers regning og risiko.
Ved overdragelse av ubebygde tomter kreves det egenerklæring om konsesjonsfrihet for overdragelsen. Det er en forutsetning for avtalen at egenerklæringsskjema om konsesjonsfrihet fylles ut av kjøper, og at denne godkjennes av kommunen før overtakelse av eiendommen finner sted. Det vil ikke kunne foretas oppgjør før egenerklæringsskjema foreligger i signert og godkjent stand.
Det foreligger ferdigattest for planering av tomtar og opparbeiding av avkøyringar, datert 19.09.2022.
GBNR 18/300 - Vedtak om løyve i eitt-trinn:
Løyve til planering av tomter og opparbeiding av avkøyrsle til bustader på gnr.18 , bnr.300, gnr.18 , bnr.316, og gnr.18 , bnr.319. Totalt skal der planerast 12 tomter.
Regulering
Boligen ligger i et område regulert til boligbebyggelse.
Kommuneplaner:
- 390 KP Kommuneplan for Fjell kommune (2015 - 2026), planid: 124620130020, plantype Kommuneplanens arealdel, Endelig vedtatt arealplan
Reguleringsplaner:
- 335 RP Storhaugen, Algrøyna (18-9 mfl) 20110008, planid: 124620110008, Detaljregulering, Endelig vedtatt arealplan
Planopplysninger og -kart kan ses hos megler.
Odel: Nei
Ansvarlig megler
Petter Krantz
Nyttige lenker
EiendomsMegler 1 Marken
Nærområdet
Annonseinformasjon
FINN-kode | 333991182 |
---|---|
Sist endret | 02. jan. 2025 11:12 |
Referanse | 2711240013 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.