Bildegalleri
Unik mulighet på Nesoddens vestside. Her kan du sikre deg drømmetomten på 12 413 m2. Mulighetsstudie foreligger.
Dalboveien 2, 1458 Fjellstrand- Totalpris
- 9 143 000 kr
- Omkostninger
- 243 000 kr
Pris på lån: fra 38 220 kr/mnd
Lånekalkulator fra 38 220 kr/mndEff.rente 5,63 %. 6 230 000 o/25 år. Kostnad: 5 236 000 kr. Totalt 11 466 000 kr.
LånekalkulatorEff. rente 12.73%. Eksempel: 130 000 kr over 5 år. Kostnad 43 382 kr. Totalt 173 382 kr.
Nøkkelinfo
Om eiendommen
Beliggenhet
Flott naturtomt beliggende på en åskam på Fjellstrand. Terrenget er kuppert og området som befinner seg på toppen av denne åskammen har flott utsikt både over Oslofjorden mot vest og Dalatjern mot øst.
Fra eiendommen er det kort vei til trivelige badeplasser ved Oslofjorden, samt turområder i umiddelbar nærhet.
Det er gangavstand til Fjellstrand skole, og kun en kort kjøretur til andre skoler og barnehager i område. Joker Fjellstrand ligger ca. 20 minutters gange unna, ellers tar det deg ca. 8 min i bil til Coop Prix. For flere butikker kan du ta turen til Tangen Senter. Fra stoppested Nordstrand går det buss til Nesoddtangen, hvor du kan ta deg videre til Aker Brygge via båt.
Tomt
Eiet tomt. Deler av tomt 28/194 er kjøpt av selger for innlemmelse i 28/193. Kjøper tar på seg risiko for oppmåling og innlemmelse.
Adkomst
Se kartskisse på eiendommens nettside for veibeskrivelse.
Overtakelse
Etter nærmere avtale med selger. Vær vennlig å angi ønsket overtagelsesdato i vedlagte budskjema.
Sentrale lover
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven.
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til bygningssakkyndig og megler, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Statens kartverk og andre tilgjengelige kilder.
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle tilgjengelige salgsdokumenter, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe kjøper burde blitt kjent med ved undersøkelsen. Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en sakyndig før det legges inn bud.
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen som den er , og selgers ansvar er da begrenset jf.avhendingsloven § 3-9 1. ledd 2. pkt. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta som den er forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker.
Forbrukerkjøp definisjon
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker avtalevilkår
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Hvis eiendommen ikke er i samsvar med det kjøperen må kunne forvente ut ifra alder, type og synlig tilstand, kan det være grunnlag for mangelskrav. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Utendørs arealavvik utgjør en mangel dersom avviket anses "vesentlig mindre", jf. avhl. § 3-3 (1).
Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) definisjon
Dersom kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker avtalevilkår
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges som den er , og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Avhendingsloven § 3-3 andre ledd fravikes, og hvorvidt boligens arealsvikt utgjør en mangel vurderes etter avhendingsloven § 3-8.
En forutsetning for salget er at skjøtet for eiendommen tinglyses på kjøper. Interessenter og kjøper må godta at selger og megler bruker elektronisk kommunikasjon i salgsprosessen.
I tråd med eiendomsmeglingsforskriften vil informasjon om oppdragsgiver, salgsobjektet, interessenter og kjøper bli lagret av meglerforetaket i min. 10 år. Se em1.no for mer informasjon om vår behandling av personopplysninger.
Hvitvaskingsregelverk
I henhold til Hvitvaskingsloven har meglerforetaket plikt til å gjennomføre kundetiltak (ID kontroll, kontroll av reelle rettighetshavere, mv). Kundetiltak skjer løpende og vil blant annet gjennomføres når handel inngås og ved gjennomføring av oppgjøret, samt dersom det foreligger mistanke om hvitvasking eller terrorfinansiering.
Dersom kundetiltak ikke kan gjennomføres, skal meglerforetaket ikke gjennomføre transaksjonen med kjøper. Ved meglerforetakets avvikling av kundeforholdet, vil avtalen mellom partene være bindende, men meglerforetaket kan ikke bidra i gjennomføringen av handelen. Det kan ikke gjøres ansvar gjeldende mot meglerforetaket som følge av at meglerforetaket overholder sine plikter etter Hvitvaskingsloven.
Meglerforetaket er forpliktet til å rapportere mistenkelige transaksjoner til Økokrim.
Budgivning
Eiendomsmeglere kan ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12:00 første virkedag etter siste annonserte visning hvor selger er forbruker, jfr. Informasjon om budgivning.
Alle bud og budforhøyelser med eventuelle forbehold, opplysning om finansiering og overtakelse skal sendes skriftlig til megler. Megler kan ikke formidle muntlige bud verken til selger, budgivere eller interessenter. Budgiver må legitimere seg med kopi av legitimasjon og underskrift. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Megler skal sende skriftlig varsel om bud og budforhøyelser til budgiver, selger og interessenter. Aksept av bud skal sendes skriftlig til budgiver og selger. Budgiver kan benytte budskjema, elektronisk budgiving, skannet budskjema sendt på mail eller annen godkjent skriftlig kommunikasjonsform, f.eks. App er i forbindelse med budgivningen. Konferer med megler.
Megler har ikke ansvar for forsinkelser som skyldes teknisk feil. Under budrunden kan akseptfristene kortes inn ved mottakelse av nye bud. Akseptfristen er absolutt, det vil si at selger må akseptere og kjøper meddeles aksept innen utløpet av akseptfristen. Dersom du utsetter inngivelse av bud til tett opp mot akseptfristen er det en reell fare for at eiendommen kan bli solgt før ditt bud fremkommer til megler.
Husk alltid å ringe megler etter at du har sendt et bud eller budforhøyelse, for å forsikre deg om at budet er mottatt og kan formidles av megler.
Vedlegg til salgsoppgaven
Budskjema
Egenerklæringsskjema selger
Reguleringsplaner og bestemmelser
Viktig informasjon til kjøper og selger
Regulering
Kommuneplaner
Eiendommen er avsatt til nåværende boligbebyggelse og bevaring kulturmiljø i kommuneplan 2022-2046, vedtatt 21.12.2022.
Reguleringsplaner
Eiendommen er regulert iht. områdeplan for Nordstrand og Dalbo, id: 20120171, vedtatt: 22.01.2020.
Formålet med planen er å tilrettelegge for utbygging av offentlig vann- og avløpsnett i området, bevaring av kulturmiljø på Nordstrand og Dalbo, med svært begrenset fortetting. Tilrettelegge for fremføring av gang og sykkelvei langs Fv. 157.
Gnr. 28 bnr. 125 ligger innenfor B2 og gnr. 28 bnr. 193 ligger innenfor B3. Begge tomtene blir berørt av bevaring kulturmiljø (H570).
Nedenfor følger en kort oppsummering av områdeplanen for Nordstarand-Dalbo. Se vedlegg til salgsoppgaven for hele planen.
3. Rekkefølgebestemmelser og vilkår for gjennomføring
3.1 Krav om opparbeidelse av teknisk infrastruktur - gjelder hele planområdet
Tillatelse til tiltak etter plan- og bygningslovens § 20-1 pkt. a, b, d, g og m kan ikke gis innenfor planområdet uten at bruksenheten kan tilknyttes offentlig vann- og avløpsanlegg, eller ferdigstilt felles privat avløpsløsning godkjent av kommunen.
Før brukstillatelse:
Før det gis brukstillatelse for boliger skal bruksenheten være tilknyttet offentlig vann- og avløpsanlegg, eller ferdigstilt felles privat avløpsløsning godkjent av kommunen.
3.2 Krav om opparbeidelse av teknisk infrastruktur - Gjelder for områder som er avsatt til boligformål
a) Atkomst knyttet til fylkesveien 157:
Innenfor feltene B3, B8 - B14 kan det ikke gis tillatelse til nybygg, bruksendring og deling før eksisterende adkomst knyttet til fylkesveien er stengt og ny opparbeidet i samsvar med plan.
b) Krysset Nordstrandveien - Fv. 157:
Krysset skal opparbeides samtidig med gang- og sykkelvei langs Fv. 157. Tillatelse til tiltak etter plan- og bygningslovens § 20-1 pkt. a, b, d, g og m kan ikke gis innenfor feltene B3 - B6 og B15 før krysset er opparbeidet eller sikret opparbeidet gjennom avtale.
c) Sykkel- og gangvei:
Tillatelse til tiltak etter plan- og bygningslovens § 20-1 pkt. a, b, d, g og m innenfor planområdet kan ikke gis, før gang- og sykkelvei langs fv.157 som omfattes av denne planen er opparbeidet, eller sikret opparbeidet gjennom avtale. Før det igangsettes tiltak på og langs fylkesveien skal byggeplan for gang- og sykkelvei, kryss med mer være godkjent av Statens vegvesen.
d) Krav om detaljregulering:
For område B2 og B16 tillates ingen tiltak etter plan- og bygningslovens § 20-1 pkt. a, b, d, g og m før området inngår i en detaljreguleringsplan. Detaljplanen skal inkludere nødvendig infrastruktur frem til området. Kryss med fv. 157 skal godkjennes av Statens vegvesen.
5. Bestemmelser til arealformål
5.1 Bebyggelse og anlegg (pbl. § 12-5 pkt. 1)
5.1.1 Boligbebyggelse B1-B16
a) Bebyggelsen skal oppføres / nyttes som eneboligbebyggelse med tilhørende anlegg. Det tillates kun en boenhet per tomt. Maksimalt tillatt bebygd areal per eiendom: BYA 200m2 og BRA 200m2. Boligen kan oppføres med maksimal gesimshøyde på 6,0 meter. Mønehøyden skal ikke overstige 8,0 meter. Ved pulttak kan høyeste gesims være 6.5 meter. Høyder skal måles fra eksisterende terreng.
b) Frittliggende garasje og evt. uthus tillates. Maksimalt bebygd areal er 50 m2 og inngår i maksimalt tillatt bebygd areal per eiendom. Frittliggende garasje, carport, bod mv. skal ha maks gesimshøyde 3,0 meter og mønehøyden 4,5 meter. Høyder skal måles fra eksisterende terreng.
c) Minste tomtestørrelse, både for gjenværende og fradelte, er 2000m2. Deling av eksisterende eiendom forutsetter etablering av tilfredsstillende adkomst og parkering innenfor egen eiendom.
d) Bygget skal tilpasses omgivelsene. Plassering av nye bygninger skal tilpasses eksisterende landskap og topografi på tomten. Plassering på tomten skal skje slik at landskapsinngrep minimaliseres. Det skal lages en særlig redegjørelse om lokal tilpasning ved søknad om tiltak, inkludert illustrasjon/fotomontasje som viser tiltaket og de nærmeste naboene. Fjernvirkning og eksponering mot sjø skal i hensyntas. Ved søknad om tiltak skal det dokumenteres at tiltaket ikke påvirker fjernvirkning negativt.
e) Alle endringer av terreng som innebærer heving /eller senkning av terreng med mer enn 0,5 meter, samt all fjerning av fjell i dagen, regnes som vesentlig terrenginngrep og må søkes om til kommunen. Søknad skal vise terrengforhold med eksisterende koter, nye koter for hver 0,5 meter, og nødvendige punkthøyder med skjæringer og fyllinger. Terrengsnitt skal vise bebyggelse. Endringer av terrenget som overstiger 1,5m tillates ikke av hensyn til ivaretagelse av eksisterende landskapsforhold, bo- og kulturmiljø.
5.1.6 Dokumentasjonskrav
Ved søknad om tiltak skal det foreligge relevant dokumentasjon med
nødvendig beskrivelse. Dokumentasjonen skal være godkjente av kommunen før det gis igangsettingstillatelse.
6. Bestemmelser til hensynssoner (pbl. § 11-8)
6.5 Bevaring av kulturmiljø H570
a) Innenfor området skal det ved planlegging og gjennomføring av tiltak tas særlige hensyn til å bevare områdets arkitektoniske, kulturhistoriske og miljømessige verdier, og sikre at området opprettholder sin karakter.
b) Ved oppføring av tilbygg til eksisterende bygg, skal det gis en særlig redegjørelse for ivaretagelse av vegetasjon, terreng og tilpasning til omkringliggende bebyggelse.
c) Det må ikke foretas endringer av eksisterende veifremføringer, bebyggelse, landskap mv. som kan redusere den helhetskarakteren som er karakteristisk for området. Ved vindusutskiftninger av den eldre bebyggelse, fornyelse av karakteristiske utvendige bygningsdetaljer, farger, mv., skal de opprinnelige detaljer bevares- eller tilbakeføres til relevant tidligere epoke.
Registrerte ikke automatisk fredete kulturminner innenfor området skal hensyntas ved gjennomføring av tiltak. Inngrep i områdene skal kun skje i samråd med regional kulturminnemyndighet.
d) Dersom man støter på fysiske spor etter isdriften skal arbeidet straks stanses, og regional kulturminnemyndighet, skal varsles. Spor etter isdriften tillates ikke revet, fjernet eller endret med mindre fravær av verneverdier kan dokumenteres.
e) Det tillates tiltak som er frilufts fremmende, for eksempel oppgradering av sti og installasjoner som vil gi en bedre friluftsopplevelse. Det tillates etablert offentlig vann- og avløpsanlegg samt annen nødvendig infrastruktur i hensynssonen. Det tillates ikke gjennomført tiltak som kan være til hinder for fremtidig etablering av vann- og avløpsanlegg. Etter endt anleggsarbeid skal terreng tilbakeføres.
Reguleringsplaner under arbeid i nærheten (500 meter)
Id: 20170214
Navn: Beksrudbakken 9
Status: Planlegging igangsatt
Plantype: Detaljregulering
Besøk kommunens hjemmeside for mer informasjon.
Mulighetsstudie
Det ble i 2021 gjennomført et mulighetsstudie på tomtene, se vedlegg. Vi gjør oppmerksom på at mulighetsstudien inkulderer gnr. 28 bnr. 135 som ikke er en del av tomten vi har for salg.
Ansvarlig megler
Martina Vik
Nyttige lenker
EiendomsMegler 1 SR-Eiendom AS avd Ullevål
Beliggenhet
Annonseinformasjon
FINN-kode | 371423362 |
---|---|
Sist endret | 09. okt. 2024 15:14 |
Referanse | 2802240123 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.