Bildegalleri

Bruseveien 11 og 13 - En attraktiv og stor næringstomt på Flateby, kun 35 min fra Oslo.
Flateby/Enebakk: Attraktiv næringstomt på ca 17.009 kvm til industri/lager. BYA = 40 %. Kun 35 min fra Oslo!
Bruseveien 11 og 13, 1911 Flateby- Totalpris
- 22 448 590 kr
- Omkostninger
- 548 590 kr
Nøkkelinfo
Visning
Om eiendommen
Oppdragsnummer
121-25-0063
Eier
Romerike Næringspark as
Eiendomstype
Næringstomt
Eierform
Selveier
Betegnelse
Gnr. 2 Bnr. 156 og Gnr. 2 Bnr. 159 i Enebakk kommune
Arealer og fordeling per etasje
.
Tomtetype/areal
Eiet tomt / 17009 kvm
Velkommen til en attraktiv næringstomt på Flateby!
Bruseveien 11 og 13 - En attraktiv og stor næringstomt på Flateby, kun 35 min fra Oslo.
Eiendommen er på totalt 17 009 kvm og har et stort potensial for videre utvikling!
Tomten er skrånende og ikke opparbeidet per i dag. Fremstår med naturlig vegetasjon og skog. Eiendommen har normalt gode sol- og lysforhold.
Eiendommen er regulert til område for industri/lager. BYA = 40%.
I området skal det oppføres bygninger for lett industri og/eller håndverksbedrifter med tilhørende anlegg.
Utnyttelsesgraden skal ikke overstige:
U = 0,45 for bygninger i 1 etasje.
U = 0,35 for bygninger i 2 etasjer.
Bygninger kan oppføres i inntill 2 etasjer. Basishøyden skal ikke være over 8 meter, og mønehøyden skal ikke være over 10 meter.
Tomten kan fritt besiktiges. Evt. ta kontakt med megler.
Velkommen!
Tomten
Eiendommen er i matrikkelbrevet oppgitt til å være på totalt 17 009 kvm. Det opplyses at arealet er usikkert og at det kan avvike noe.
Eiendommen består av to gårds- og bruksnummer:
Gbnr 2/156 på 12 023,5 kvm
Gbnr 2/159 på 4 985,8 kvm.
Tomten er skrånende og ikke opparbeidet per i dag. Fremstår med naturlig vegetasjon og skog.
Eiendommen har normalt gode sol- og lysforhold.
Beliggenhet
Eiendommen ligger inntil et etablert og attraktivt boligområde på Flateby i Enebakk kommune. Det er nærhet til offentlig kommunikasjon, daglivarehandel, flotte rekreasjonsområder og gode servicetilbud.
Flateby er et tettsted i Enebakk kommune i Akershus. Tettstedet har ca. 3900 innbyggere og ligger i den nordlige delen av Enebakk, og grenser mot Oslo, Rælingen og Fet. Det er utsikt over Øyeren fra store deler av Flateby. Samfunnshuset er stedets sosiale samlingspunkt med et stort spekter av klubber og aktiviteter. Det er også kort vei til båthavn og marka som gir gode rekreasjonsmuligheter året rundt.
Området gir mulighet for offentlig kommunikasjon via buss. Hver morgen og ettermiddag går det ekspressbusser tur-retur Oslo og omegn. Med bil fra Flateby tar det ca. 16 min til Enebakk, 18 min til Lillestrøm, 20 min til Strømmen, 35 min til Oslo S og 40 min til Oslo lufthavn.
Reguleringsforhold
Området er regulert til industri/lager og trafikkområde iht reguleringsbestemmelser for Industriområde Øvre Rud, vedtatt 02.09.85.
BYA = 40%.
Utdrag fra vedlagte reguleringsbestemmelser:
2.1 OMRÅDER FOR INDUSTRI
- I området skal det oppføres bygninger for lett industri og/eller håndverksbedrifter med tilhørende anlegg.
Bygningsrådet kan, hvor forholdene ligger til rette for det mht. adkomst og parkering, tillate forretningsvirksomhet som har tilknytning til den enkelte bedrift i området.
- Brann- og eksplosonsfarlig industri tillates ikke anlagt i industriområdet.
- Utnyttelsesgraden skal ikke overstige:
U = 0,45 for bygninger i 1 etasje.
U = 0,35 for bygninger i 2 etasjer.
- Bygninger kan oppføres i inntil 2 etasjer. Basishøyden skal ikke være over 8 meter, og mønehøyden skal ikke være over 10 meter.
- I industriområdet tillates ikke oppført boligbygg.
Bygningsrådet kan gjøre unntak for vaktmesterleilighet eller annen leilighet i tilknytning til virksomheten dersom helserådet samtykker.
- Trafoanlegg plassere fortrinnsvi inne i eller i tilknytning til industribygningene.
Bygningsrådet kan også tillate disse plassert på egne tomter som har adkomst til offentlig vei.
- På hver tomt skal det være opparbeidet tilstrekkelig antall biloppstillingsplasser samt plass for av- og pålessing. Parkeringsdekningen på hver tomt skal til enhver tid være 1 p-plass for 100 kvm BRA for industri- og lagerformål, i tillegg 1 p-plass pr 50 kvm BRA for kontor- og forretningsformål. Parkeringsløsningen skal vises på situasjonsplanen som følger byggemeldingen.
Bygningsrådet kan i særlige tilfeller stille andre krav til antall parkeringsplasser.
- Isolasjonsbelte mot vei eller tilstøtende områder kan ikke bebygges eller nyttes til lagring.
Finner bygningsrådet det ubetenkelig, kan likevel parkeringsplasser for personbiler opparbeides her.
Utdrag fra vedlagte reguleringsbestemmelser:
2 TRAFIKKOMRÅDER
- Trafikkområdet skal opparbeides med den inndeling av kjøreveger og gang- og sykkelveger som er vist på plankartet.
I trafikkområdet skal det anlegges: kjøreveger og gang-/sykkelveger.
- De tillatte avkjørsler til Rv120 er avmerket på plankartet. Avkjørsler fra riksveger må utformes og vedlikeholdes ihht vegnormaler for Statens Vegvesen og forskrifter til Veglovens §43.
- På gang-/sykkelvegene kan syke-, brann-, brøyte-, og renovasjonsbiler tillates.
- Terrenginngrep ifm veganlegg skal skje mest mulig skånsomt. Skjæringer og fyllinger skal søkes beplantet eller behandlet på annen tiltalende måte.
Kommuneplanens arealdel 2015-2027 kan fås hos megler.
Servitutter / rettigheter
Eiendommen overdras fri for pengeheftelser, med unntak av eventuelle erklæringer, avtaler, servitutter og panteheftelser som fremgår av salgsoppgaven og skal følge med eiendommen ved salg. Kjøpers bank vil få prioritet etter disse.
Gnr 2 Bnr 156:
1991/13090-3/6 Erklæring/avtale 09.10.1991
Rett for kommunen til å føre ledninger eller kabelanlegg til andre eiendommer over d.e. Best. vedr. plassering av disse.
Vei / Vann / Avløp
Eiendommen ligger til kommunal veg.
Det er ingen fasiliteter på eiendommen per i dag.
Det er lagt kommunalt vann- og avløpsnett i nærområdet, se vedlagt ledningskart for oversikt.
Selve tilknytningen til vann/avløp, vil være kjøpers fulle og hele ansvar å bekoste.
Verdi ved skattefastsetting
Verdien ved skattefastsetting er p.t. ikke fastsatt, da eiendommen er ubebygd.
Ved førstegangs verdsetting skal formuesverdi av ubebygget tomt hverken overstige 80 prosent av eiendommens kostpris eller 80 prosent av eiendommens markedsverdi.
Andre faste løpende kostnader
Kommunale avgifter - Disse er ikke fastsatt ennå da dette er en ubebygd tomt. Enebakk Kommune vil fastsette endelige kommunale avgifter og det tas forbehold om dette.
Enebakk kommune har p.t ikke eiendomsskatt.
Strømkostnad er ikke relevant, da dette gjelder en ubebygd tomt.
Tomten er ikke bygningsforsikret, dette da den er ubebygd.
Oppgjør
Kjøpesum med tillegg av omkostninger skal være disponibelt på meglers klientkonto innen overtagelse. Normalt innebærer dette at fullt oppgjør må være innbetalt på meglers klientkonto senest to virkedager før avtalt overtagelsesdato.
Eventuelle vilkår knyttet til innbetalingen, eksempelvis pantedokument som skal tinglyses til fordel for kjøpers bank, må være megler i hende i god tid før overtagelse kan finne sted.
Finansiering
Kontakt megler for avklaring av finansielle forhold, herunder lån til kjøp av eiendom. Privatmegleren har avtale med Nordea om formidling av lån og andre finansielle tjenester. Privatmegleren mottar godtgjørelse for dette.
Annen nyttig informasjon
Det er muligheter for salg av AS. Kontakt megler dersom dette er ønskelig.
Eiendommen er i matrikkelbrevet oppgitt til å være på totalt 17 009 kvm. Det opplyses at arealet er usikkert og at det kan avvike noe.
Konsesjon / Odel
Pga. salg av ubebygd tomt kreves det egenerklæring om konsesjonsfrihet godkjent av kommunen før overtagelse. Kjøper har selv risikoen for at konsesjon blir innvilget.
Sikkerhetsstillelse
Alle eiendomsmeglingsforetak har lovpålagt forsikring av klientmidler begrenset oppad til kr 45 mill. Enkeltsaker er forsikret inntil kr 15 mill. Dersom kjøpers låneinstitusjon krever tilleggsforsikring ved omsetning over 15 millioner, må kjøper selv eller dennes låneinstitusjon dekke utgiftene forbundet med dette.
Kjøpsforsikring
I produktark om Kjøpsforsikring bak i salgsoppgaven finner du informasjon om Boligkjøperforsikring, Hus-/hytteforsikring med superdekning, Innboforsikring med superdekning, samt priser på produktene.
Overtagelse
Etter nærmere avtale.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring, og interessenter oppfordres til å sette seg inn i selgers egenerklæring før det inngis bud på eiendommen.
Budgiving
Bud kan legges inn via Privatmeglerens "gi bud-knapp" som finnes på Privatmegleren.no/eiendommens hjemmeside og i nettannonsen. Bud legges inn trygt og enkelt med bank-ID.
For mer informasjon om budgivning, se "Viktig informasjon" i salgsoppgaven.
Lovanvendelse
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven (avhl.).
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Eiendommen selges etter reglene i avhendingsloven (avhl.).
Eiendommen skal overleveres kjøper i tråd med det som er avtalt. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene. Forhold som er beskrevet i salgsdokumentene kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene. Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at kjøper rådfører seg med eiendomsmegler eller en bygningssakyndig før det legges inn bud.
Dersom kjøper ikke er forbruker selges eiendommen som den er , og selgers ansvar er da begrenset, jf. avhl. § 3-9, første ledd 2. punktum. Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere. Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Lov om hvitvasking
Megler er underlagt lov om hvitvasking som innebærer plikt til å melde ifra til Økokrim om mistenkelige transaksjoner
Meglers vederlag og utlegg
Oppgjørskostnad (Kr.12 375)
Provisjon (forutsatt salgssum: 21 900 000,-) (Kr.273 750)
Innhenting kommunale opplysninger (Kr.6 250)
Markedspakke (Kr.18 625)
Panterett med urådighet - Statens Kartverk (Kr.545)
Totalt kr. (Kr.311 545)
Dersom eiendommen ikke omsettes, faktureres selger direkte utlegg og kostnader.
Vedlegg til salgsoppgaven
Arealbekreftelse
Reguleringskart og bestemmelser
Tinglyst erklæring
Budskjema
Nyttige lenker

PrivatMegleren Brustad & Partnere
Nærområdet
Annonseinformasjon
FINN-kode | 395081692 |
---|---|
Sist endret | 27. feb. 2025 01:05 |
Referanse | 121250063 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.