Bildegalleri

Illustrasjon av ditt nye hus i Ekelyveien 5E presentert av Christer B. Gabrielsen og Fredrick A. Haarr i Nordvik
Attraktiv tomt med rammetillatelse for oppføring av enebolig på 273 kvm BRA - Garasje - Barnevennlige omgivelser
Ekelyveien 5E, 0374 Oslo- Totalpris
- 10 200 100 kr
- Omkostninger
- 250 100 kr
Pris på lån: fra 42 374 kr/mnd
Eff.rente 5,54 %. 6 965 000 o/25 år. Kostnad: 5 747 200 kr. Totalt 12 712 200 kr.
LånekalkulatorNøkkelinfo
Om eiendommen
Kort om eiendommen
Salg av ubebygd tomt som skal seksjoneres, med rammetillatelse for oppføring av en romslig og moderne enebolig på ca. 273 kvm BRA.
Tomten ligger svært attraktivt og sentralt til i et barnevennlig boligområde på Ris. Det er gode solforhold på eiendommen!
Kopi av rammetillatelsen og reguleringsbestemmelser følger i sin helhet salgsoppgaven. Evt. se saksinnsyn hos Oslo kommune.
-Ettertraktet beliggenhet på Ris
-Gode solforhold
-Skjermet og barnevennlig beliggenhet
-Kort vei til skoler, barnehager, Vinderen senter, marka og offentlig kommunikasjon
Beliggenhet
Solrik og skjermet eiendom beliggende i et attraktivt boligområde på Ris mellom Vinderen og Slemdal. Ris er et attraktivt boligstrøk som grenser til Vinderen i sørøst og Slemdal i nord. Eiendommen har kort vei til marka som gir uendelige turmuligheter sommer som vinter. Gangavstand til Vinderen og Slemdal som byr på et variert servicetilbud med bl.a. dagligvare, post, apotek, mote, interiør, blomster, frisør, kaféer/ restauranter mm. Ris er et barnevennlig område med nærhet til både idrettsanlegg, private og kommunale barnehager, skole og offentlig kommunikasjon. En kort tur med t-banen fra Ris eller Vinderen t-banestasjon tar deg ned til Majorstuen og Bogstadveiens yrende handlegate med kaféer, restauranter, nisjebutikker mm.
Tomt
Tomtens totale areal utgjør 1545 m². Den fremtidige seksjon 3s andel av tomten utgjør ca. 396 m². Byggetiltakets bruksareal (BRA) utgjør ca 276,6 m² i henhold til godkjent rammetillatelse.
Vedlagt salgsoppgaven følger kart over eiendommen. Kartet viser hvilke deler av eiendommen som vil bli seksjonert til tilleggsdel grunn for de respektive seksjonene og fellesareal. Tomteareal opplyst i salgsoppgaven er totalt areal for hele eiendommen (inkludert fellesareal og tilleggsdel grunn for andre seksjoner).
Regulerings og arealplaner
Eiendommen er omfattet av reguleringsplan for småhusområder i Oslos ytre by (S-4220), også kalt småhusplanen . Småhusplanen styrer hvordan det kan bygges og fortettes på eiendommer som er omfattet av planen. Den legger også begrensninger for hvor mye det er lov å bygge på eiendommene.
Plan- og bygningsetaten har igangsatt revidering av småhusplanen, den reviderte planen skal bidra til å skjerme småhusområdene for ytterligere fortetting, og sørge for et sterkere vern av de grønne verdiene når det bygges innenfor småhusplanen.
Oslo kommune har vedtatt midlertidig forbud mot tiltak i de områdene småhusplanen gjelder. Vedtaket forbyr alle tiltak etter plan- og bygningsloven § 1-6, og gir blant annet sterke begrensninger i muligheten for rivning, oppføring og bygningsmessige endringer. Det er gjort enkelte unntak fra forbudet. Det er for eksempel tillat å gjøre innvendige tiltak, som bruksendring, så lenge det ikke innebærer opprettelse av en ny boenhet. For mer informasjon se https://innsyn.pbe.oslo.kommune.no/saksinnsyn/showfile.asp?jno=2022072153&fileid=10231629.
15. februar 2023 opphevet byutviklingsutvalget det midlertidige forbudet mot tiltak (MFT) for en periode på åtte uker. I denne amnestiperioden var det mulig å sende inn søknader som ikke skulle rammes av forbudet. Tidligere innsendte søknader skulle heller ikke rammes av forbudet. Med utgangspunkt i den politiske beslutningen om at ny småhusplan skulle vedtas innen utgangen av september 2023, og at samtlige søknader som var omfattet av amnestiet skulle behandles etter gjeldende plan (S-4220), ble det nødvendig å ta ut 529 eiendommer av planavgrensningen. Ekelyveien 5 E er en av disse eiendommene.
Konsekvensen for disse 529 eiendommene er at S-4220-planen fortsatt gjelder, selv når ny plan er rettskraftig. Videre er MFT ikke lenger gjeldende etter bystyrets vedtak den 27. september 2023.
Plan- og bygningsetaten vil derfor starte et nytt planarbeid med sikte på å innlemme de 529 eiendommene i den nye småhusplanen. Dersom vi mottar nye søknader fra noen av de 529 eiendommene, vil vi vurdere å legge ned nytt MFT for den aktuelle eiendommen.
Ekelyveien 5 E - Oppføring av ny enebolig i to etasjer over terreng med underliggende kjelleretasje
Saksnummer202305836 - Byggesak
Mottatt sak11.04.2023
StatusRammetillatelse gitt
Det er gitt rammetillatelse for oppføring av ny enebolig i to etasjer over terreng med underliggende kjelleretasje på eiendommen datert 11.10.2023.
Tiltaket må være lovlig satt i gang innen tre år, ellers faller rammetillatelsen bort. Det betyr at dere må ha satt i gang arbeidene i tilstrekkelig tid før fristen løper ut. Fristen begynner å løpe fra vedtaksdatoen, og den kan ikke forlenges, jf. pbl. § 21-9. Dersom det klages på vedtaket, er fristen tre år regnet fra det endelige vedtaket i klagesaken.
Plan- og bygningsetaten mottok klager på rammetillatelsen. Klagene ble avvist og sendt for vurdering hos statsforvalteren 09.02.2024. Klagene førte ikke frem. Statsforvalteren opprettholdt kommunens vedtak den 27.05.2024, slik at rammetillatelsen vil være gyldig i tre år regnet fra 27.05.2024.
For å bygge huset må hovedledningstraseen flyttes. Vann- og avløpsetaten (VAV) har vurdert saken og godkjent nødvendige tiltak på hovedledningene for å muliggjøre utbyggingen. VAV oppretter et eget prosjekt for omleggingen. Prinsippløsningen for den nye traseen er beskrevet i VAVs forhåndsuttalelse av 05.04.2023, vedlagt i salgsoppgaven. Avløpskum AF11, som ligger på gnr. 35 bnr. 1133, er tilrettelagt for den nye traseen. Se skissen knyttet til servitutten tinglyst 28.10.2022 (Dokumentnr. 1221763), også vedlagt i salgsoppgaven. Utbygger er byggherre for VA-anlegget og skal gjennomføre prosjektet på vegne av VAV, inkludert innhenting av tilbud, byggemelding, avtale med entreprenør og dekning av kostnader.
Rammetillatelse med med vedlegg følger i salgsoppgaven.
For komplett informasjon om byggesaken anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn:
https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Ny kommuneplan fra 23. september 2015: Oslo kommune har vedtatt ny kommuneplan som får betydning for en rekke av de vedtatte reguleringsplanene i kommunen.
Arealplaner og byggeplaner i området:
Risbakken 21 B - Tilbygg, fasadeendring og støttemurer
Saksnummer202209213 - Byggesak
Mottatt sak17.06.2022
StatusMottatt søknad om endring
Tiltaket omhandler garasjetilbygg mot øst, tilbygg mot sør og fasadeendringer. Grad av utnytting er beregnet til 24,0 % BYA. Deler av tiltaket er allerede utført.
De er siden sendt inn endringssøknad i saken. Søknaden omfatter vesentlige forandringer som i betydelig grad endrer tiltakets karakter. Søknaden kan derfor ikke behandles som en endringssøknad. Plan & bygningsetaten svar til ansvarlig søker er at de må sende inn en ny søknad for hele tiltaket før de gjør en ny vurdering.
For informasjon om eventuelle arbeider/prosjekter i nærliggende områder anbefaler vi et søk på Oslo kommunes portal for saksinnsyn:
https://www.oslo.kommune.no/plan-bygg-og-eiendom/
Ligningsverdi / formuesverdi
Formuesverdien på eiendommen er p.t. ikke fastsatt. Formuesverdien fastsettes med utgangspunkt i en kvadratmeterpris som beregnes av Statistisk Sentralbyrå (SSB). Kvadratmeterprisen skal gi uttrykk for en estimert markedsverdi pr. kvadratmeter og bygger på statistiske opplysninger om omsatte boliger (boligtype, areal, geografisk beliggenhet og alder). Ut fra kvadratmeterprisene til SSB fastsetter Skatteetaten årlige kvadratmetersatser. Formuesverdien er ulik for primærbolig og sekundærbolig. For primærbolig (der boligeier er folkeregistrert pr 1. januar) utgjør formuesverdien 25% av kvadratmeterprisene og 90 % for sekundærboliger (alle andre boliger).
Ved førstegangs verdsetting skal formuesverdi av ubebygget tomt hverken overstige 80 prosent av eiendommens kostpris eller 80 prosent av eiendommens markedsverdi.
Heftelser / servitutter
På eiendommen er det tinglyst følgende heftelser og rettigheter som følger eiendommens matrikkel ved overskjøting til ny hjemmelshaver.
Eiendommens grunnbok inneholder tinglyste dokumenter hvor selger og megler er ikke kjent med innholdet, da dokumentet fremstår uleselig og/eller svært vanskelig å tyde.
Servituttene følger som vedlegg til salgsoppgaven.
301/35/3/2:
28.08.2019 - Dokumentnr: 996510 - Bestemmelse om kloakkledning
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1133
Bestemmelse om flytting av ledning
Heftelsen skal slettes når tiltaket er gjennomført
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
04.09.1896 - Dokumentnr: 900374 - Bestemmelse om bebyggelse
Bestemmelse om deleforbud
BESTEMMELSE OM GENERENDE VIRKSOMHET
Bestemmelse om gjerdeplikt
Bestemmelse om veg
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
02.06.1905 - Dokumentnr: 900114 - Bestemmelse om vannledn.
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:1
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:2
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:3
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:4
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:5
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:6
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:7
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:8
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:9
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:10
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:11
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:12
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:13
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:5 Snr:14
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:6
GJENSIDIG AVTALE.
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
15.03.1912 - Dokumentnr: 900783 - Bestemmelse om bebyggelse
Bestemmelse om benyttelse
Bestemmelse om gjerde
Overført fra gnr 35 bnr 180
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
10.10.1930 - Dokumentnr: 901132 - Erklæring/avtale
ang hage
Bestemmelse om benyttelse
Overført fra gnr 35 bnr
253
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
21.10.1960 - Dokumentnr: 13161 - Erklæring/avtale
BESTEMMELSE OM KLOAKKLEDNING
KAN IKKE SLETTES UTEN SAMTYKKE FRA KOMMUNEN, KLOAKKVESENET
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
07.07.1961 - Dokumentnr: 8597 - Best om garasje/parkering
Kan ikke slettes uten samtykke fra bygningsrådet
Overført fra gnr 35 bnr 253
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
23.05.1962 - Dokumentnr: 6083 - Erklæring/avtale
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:41 Bnr:210
BESTEMMELSE OM KLOAKKLEDNING
KAN IKKE SLETTES UTEN SAMTYKKE FRA KOMMUNEN, KLOAKKVESENET.
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
13.01.1964 - Dokumentnr: 529 - Erklæring/avtale
MIDLERTIDIG DISPENSASJON FRA BYGNINGSLOVEN VEDR. GARASJE
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
14.01.1988 - Dokumentnr: 2735 - Best. om adkomstrett
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1131
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1132
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1133
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1134
Kan ikke slettes uten samtykke fra Oslo Bygningsråd
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
10.05.1988 - Dokumentnr: 31301 - Erklæring/avtale
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1131
BESTEMMELSE OM KLOAKKLEDNING
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
10.05.1988 - Dokumentnr: 31302 - Erklæring/avtale
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1132
BESTEMMELSE OM KLOAKKLEDNING
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
11.07.1997 - Dokumentnr: 42446 - Erklæring/avtale
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1134
KLOAKKANLEGG.
Kan ikke slettes.
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
02.07.2013 - Dokumentnr: 546751 - Bestemmelse om veg
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1133
Kan ikke slettes uten samtykke fra kommunen
Overført fra: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:3
Gjelder denne registerenheten med flere
14.10.2021 - Dokumentnr: 1282950 - Bestemmelse om vannledning
Rettighetshaver: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1133
Gjelder denne registerenheten med flere
22.04.2021 - Dokumentnr: 467974 - Seksjonering
Opprettet seksjoner:
Snr: 1
Formål: Bolig
Sameiebrøk: 1/2
28.10.2022 - Dokumentnr: 1221763 - Erklæring/avtale
Rettighet hefter i: Knr:0301 Gnr:35 Bnr:1133
Bestemmelse om kobling av stikkledning for avløpsrør til ny trase via kum AF11
Ferdigattest / brukstillatelse
Det kan være avvik fra dagens rombruk/rombenevnelser sammenlignet med det som er byggemeldt/godkjent.
Diverse
Utleie:
Det følger av vedtektene som følger seksjoneringsbegjæringen at korttidsutleie på mer enn 60 døgn årlig er ikke tillatt i seksjon 1 og 2, og kortidsutleie på mer enn 120 døgn årlig er ikke tillatt i seksjon 3, jfr. eierseksjonsloven § 24 (7).
Dyrehold:
Det følger av vedtektene som følger seksjoneringsbegjæringen at dyrehold er tillatt. Dyreholdet må ikke være til sjenanse for de øvrige brukerne av eiendommen.
Det opplyses om at ingen kan eie mer enn to boligseksjoner i sameiet, jf. eierseksjonsloven § 23. Seksjoner som eies av nærstående eller via firma teller med.
Etter lov om eierseksjoner § 31, er sameierne overfor sameiets kreditorer ansvarlige etter sin sameiebrøk. Ved manglende betaling av fellesutgifter har sameiet legalpanterett i den enkelte eierseksjon på inntil 2 ganger folketrygdens grunnbeløp.
Kjøper og selger er forpliktet til å undertegne kjøpekontrakt utarbeidet av Nordvik i forbindelse med eiendomstransaksjonen. Kjøpekontrakt kan besiktiges hos eiendomsmegler før bud inngis. Kontakt eiendomsmegler for spørsmål.
Overtakelse
Overtakelse skjer etter avtale med selger.
Før tomten overleveres kjøper, skal fullt oppgjør og omkostninger være mottatt på meglers klientkonto.
Boligselgerforsikring
Selger har ikke tegnet boligselgerforsikring.
Sentrale lover
Generelle bestemmelser
Salgsoppgaven er basert på de opplysningene selger har gitt til megler, samt opplysninger innhentet fra kommunen, Kartverket og andre tilgjengelige kilder. Det er viktig at kjøper setter seg grundig inn i alle salgsdokumentene, herunder salgsoppgave, tilstandsrapport og selgers egenerklæring. Kjøper anses kjent med forhold som er tydelig beskrevet i salgsdokumentene, og slike forhold kan ikke påberopes som mangler. Dette gjelder uavhengig av om kjøper har lest dokumentene.
Alle interessenter oppfordres til å undersøke eiendommen nøye, gjerne sammen med fagkyndig før bud inngis. Kjøper som velger å kjøpe usett kan ikke gjøre gjeldende som mangel noe han burde blitt kjent med ved undersøkelsen.
Dersom det er behov for avklaringer, anbefaler vi at interessenter rådfører seg med eiendomsmegler eller egne rådgivere før det legges inn bud.
Kjøper og selgers rettigheter og plikter reguleres av avtalen mellom partene, samt informasjonen som har vært tilgjengelig for kjøperen i forbindelse med handelen. Avtalen utfylles av avhendingsloven, og det gjelder ulike avtalevilkår avhengig av om kjøper er forbrukerkjøper eller ikke. Dette er nærmere beskrevet nedenfor.
På grunn av ulike avtalevilkår kan selger vurdere bud fra en som ikke er forbruker, ulikt fra en forbrukers bud. Dersom kjøper ikke er forbruker, er selger sitt mulige mangelsansvar begrenset fordi eiendommen selges "som den er". Selger kan ikke ta som den er forbehold ovenfor en forbrukerkjøper. Selv et lavere bud fra en som ikke er forbruker kan foretrekkes fordi begrensningen i mulig mangelsansvar kan ha egenverdi for selger. Selger står fritt til å forkaste eller akseptere ethvert bud, og er for eksempel ikke forpliktet til å akseptere høyeste bud.
Budgiver skal i budskjema avgi egenerklæring om budgiver er forbruker eller næringsdrivende/ person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet. Budgivere får informasjon dersom andre bud er inngitt av en som ikke er forbruker.
Forbrukerkjøp - definisjon
Med forbrukerkjøp menes kjøp av eiendom når kjøperen er en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
Forbruker avtalevilkår
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen, eller det foreligger brudd på bestemmelsene i avhendingsloven §§ 3-2 til 3-8. Det samme gjelder hvis det er holdt tilbake eller gitt uriktige opplysninger om eiendommen. Dette gjelder likevel bare dersom man kan gå ut ifra at det virket inn på avtalen at opplysningen ikke ble gitt eller at feil uriktige opplysninger ikke blir rettet i tide på en tydelig måte.
Eiendommen kan ha en mangel etter avhendingsloven § 3-3 dersom det er avvik mellom opplyst og faktisk areal, forutsatt at arealet er vesentlig mindre enn opplyst. Ved beregning av et eventuelt prisavslag eller erstatning må kjøper selv dekke tap/kostnader opptil et beløp på kr 10 000 (egenandel).
Ikke-forbruker (næringsdrivende) definisjon
Hvis kjøper er en juridisk person, eller en fysisk person som hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, vil kjøpet ikke anses som et forbrukerkjøp.
Ikke-forbruker avtalevilkår
Eiendommen har en mangel dersom den ikke er i samsvar med kravene som følger av avtalen. Eiendommen selges som den er , og selgers ansvar utover det konkret avtalte er da begrenset etter avhendingsloven § 3-9, første ledd andre setning.
Informasjon om kjøpers undersøkelsesplikt, herunder oppfordringen om å undersøke eiendommen nøye, gjelder også for kjøpere som ikke anses som forbrukere.
Hvitvaskingsregelverk
Eiendomsmeglere er underlagt lov om hvitvasking og tilhørende forskrift. Etter hvitvaskingsloven er eiendomsmegler pålagt å gjennomføre kundetiltak av både selger og kjøper.
Hvis kjøper ikke bidrar til at megler får gjennomført kundetiltak, og dette fører til at transaksjonen ikke kan gjennomføres eller blir forsinket, misligholder kjøper avtalen. Etter 30 dager anses misligholdet vesentlig, og selger har rett til å heve avtalen og gjennomføre dekningssalg for kjøpers regning. Dersom det er selger som ikke bidrar til at megler får gjennomført løpende kundetiltak underveis i oppdraget må eiendomsmegler stanse gjennomføringen av transaksjonen. Selger vil i et slikt tilfelle ha misligholdt sine forpliktelser, og kjøper vil kunne ha et krav mot selger etter avhendingsloven.
Hvis kundetiltak ikke lar seg gjennomføre, vil Nordvik Eiendomsmegling ikke kunne bistå med handelen eller foreta oppgjør.
Budgivning
Alle bud skal inngis skriftlig til megler, som formidler disse videre til selger. Kravet til skriftlighet gjelder også budforhøyelser og motbud, aksept eller avslag fra selger.
Bud kan legges inn på eiendommens finn-annonse ved å trykke på knappen gi bud eller via vår hjemmeside. Ved elektronisk budgivning legges bud inn ved å benytte BankID. Bud kan også inngis på budskjema vedlagt i salgsoppgaven.
Før megler formidler bud til selger, skal megler innhente gyldig legitimasjon og signatur fra budgiver. Kravet til legitimasjon og signatur er oppfylt for budgivere som benytter e-signatur, eksempelvis BankID eller MinID. Senere bud kan inngis per e-post eller SMS til megler.
Et bud bør inneholde eiendommens adresse (eventuelt gnr/bnr), kjøpesum, budgivers kontaktinformasjon, finansieringsplan, akseptfrist, overtakelsesdato og eventuelle forbehold som for eksempel usikker finansiering, salg av nåværende bolig ol. Normalt vil ikke et bud med forbehold bli akseptert før forbeholdet er avklart. Konferer gjerne med megler før bud avgis.
Megler skal legge til rette for en forsvarlig avvikling av budrunden. I forbrukerforhold (dvs. der selger er forbruker) skal megleren ikke formidle bud med kortere akseptfrist enn kl. 12.00 første virkedag etter siste annonserte visning. Senere bud må ha en tilstrekkelig lang akseptfrist til at megler, så langt det er nødvendig og mulig, kan videreformidle budet og eventuelle forbehold til alle involverte parter og legge til rette for at disse får tid til å områ seg, jf. forskrift om eiendomsmegling § 6-3. Akseptfrist bør derfor være på minimum 30 minutter, og budforhøyelser bør skje senest 10 minutter før fristens utløp. Dersom bud inngis med en frist som åpenbart er for kort til at megleren kan avvikle budrunden på en forsvarlig måte, vil megler fraråde budgiver å stille slik frist. Megleren vil uoppfordret gi sin vurdering av det enkelte bud overfor selgeren, når budet er gitt innenfor akseptfristene ovenfor.
Megler skal så snart som mulig bekrefte skriftlig overfor budgivere at budene deres er mottatt.
Etter at handel har kommet i stand, eller dersom en budrunde avsluttes uten at handel er kommet i stand, kan en budgiver kreve kopi av budjournalen i anonymisert form.
Kopi av budjournal skal gis til kjøper og selger uten ugrunnet opphold etter at handel er kommet i stand. Dersom det er viktig for budgiver å bevare sin anonymitet, bør budet fremmes gjennom fullmektig.
For mer informasjon om budgivningsprosessen, se Forbrukerinformasjon om budgivning , som er vedlagt salgsoppgaven, eller ta kontakt med megler.
Vedlegg til Salgsoppgaven
Vedleggene er en del av den komplette salgsoppgaven. Det er viktig at interessenter setter seg godt inn i vedleggene og kontakter megler med eventuelle spørsmål før bud inngis.
Ansvarlig megler
Christer Barman Gabrielsen
Nyttige lenker
Nordvik Majorstuen
Nærområdet
Annonseinformasjon
FINN-kode | 396609845 |
---|---|
Sist endret | 11. mars 2025 11:12 |
Referanse | 8-0410/24 |
Annonsene kan være mangelfulle i forhold til lovpålagt opplysningsplikt. Før bindende avtale inngås oppfordres interessenter til å innhente komplett informasjon fra meglerforetaket, selger eller utleier.