Bildegalleri
Bentley Andre
S1 Sedan 4,9 Rekkeseks,Luksuriøs bil,Mye påkost,Meg,Pen
1956
108 154 km
Automat
Bensin
Totalpris
499 000 kr
Nyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på B-698Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Luksuriøs og staslig 1956 Bentley S1 4,9 Rekkeseks-Sylindret 4-Dørs stor Sedan med 4-trinns Automatgir, registrert for 6. personer.
Bilen ble importert som brukt og førstegangsregistrert i Norge i 1986.
Klassisk og flott fargekombinasjon, Sølvgrå Metallic med Chrom speil, dørhåndtak, listverk og støtfangere. Eksklusivt grått full-skinninteriør, som ble ny-trukket for noen år siden, eksklusivt edeltreverk på dashbord og dører. - Bilen er tross sin alder på 66 år meget representativ, hel og fin både inn/utvendig, i kuffertrom og motorrom.
Kjørelengden på tellerverket viser 67.218 Miles, eller 108.154 KM. - Bilen fungerer godt, og vi regner med at denne kjørelengden er den korrekte.
Utstyr, se utstyrslisten nedenfor. - Som en kuriositet kan det nevnes at bilen også har et vel fungerende sentral-smøresystem med egen pedal under dashbordet oljetank i motorrommet. - Når en presser pedalen inn en gang så fordeles olje hydraulisk ut til nødvendige smørepunkter.
NB: Bilen er fritatt for EU-kontroll, da det er ikke krav om EU-kontroll av dette kjøretøyet grunnet alder. - Bilen er forøvrig godt vedlikeholdt av tidligere eiere.
Eksempler på påkostninger de senere årene er:
-------------------------------------------------------
- Overhalt hovedpumpe bremser.
- Honet alle hjulsylindre.
- Nye foringer.
- Nye blemseslanger foran og bak.
- Ny låsemekanisme håndbrekk.
- Overhalt startmotor med nye lagre og børster.
- Overhalt dynamo med nye lagre og børster.
- Ny laderegulator.
- Nytt startrele`.
- Ny bensinpumpe.
- Nytt tankarmatur i bensintanken.
- Ny olje og oljefilter på motor.
- Ny olje på girkasse og kardang.
- Nye plugger, stifter og kondensator mm.
-------------------------------------------------
- Bil Invest Oslo AS har lang og bred erfaring, og stor glede av salg "spesielle" biler. - Vi selger og importerer kontinuerlig spesielle biler fra USA, og mener bestemt at den største delen av kundegruppen ønsker seg hele og fine biler som kan brukes og skape glede når årstiden tillater dette.
Vår filosofi er å finne gode eksemplarer som vi kan være stolte av å vise frem til våre kunder.
Dessverre importeres det alt for mange biler til Norge "kun på pris", og eksemplarene som kommer inn blir deretter.
PS: Historiebøkene viser også år etter år at velholdte, spesielle og kurante biler/veteranbiler holder seg meget godt i pris.
NB: Svært få eksemplarer av Bentley S1 modellen funnet veien til Norge. - Bilen skiller seg således ut fra mengden med sitt "sær-Engelske" utseende, og "snur hoder" og får lange blikk hvorenn den ferdes.
Bilen signaliserer Eleganse! Den egner seg f.eks. utmerket til bryllups-kjøring eller annen representasjons-kjøring.
- Bilen kan gjerne benyttes daglig, vår, sommer og høst, til utstillinger/cruising mm. - Den er både komfortabel, lettstyrt og god å kjøre med sterk 4,9 liters rekke-sekssylindret motor og 4-trinns Automatgir.
Lengde: 5,40m. - Bredde: 1,88m. - Egenvekt: 2.100kg. - Nyttelast: 530kg.
- NB: Bilen fremstår som meget velholdt/vedlikeholdt. - Den likes av folk flest i alle aldersgrupper, og sprer glede hvorenn den ferdes!
- Unik mulighet for den som er på utkikk etter en kjempefin 1956 Bentley S1 4,9 Rekkeseks Sylindret 4-Dørs stor Sedan med Automatgir og flott fargekombinasjon.
DRIVE AN ENGLISH LEGEND! - En helt unik bil som enhver kan være stolt av å eie!
Litt informasjon om bilmodellen er lagt inn under:
-----------------------------------------------------------
The Bentley S1 (originally simply "Bentley S") was a luxury car produced by Bentley Motors Limited from 1955 until 1959. The S1 was derived from Rolls-Royce's complete redesign of its standard production car after World War II, the Silver Cloud. Each was its maker's last standard production car with an independent chassis. The S-series Bentley was given the Rolls-Royce - Bentley L Series V8 engine in late 1959 and named the S2. Twin headlamps and a facelift to the front arrived in late 1962, resulting in the S3. In late 1965 the S3 was replaced by the new unitary construction Rolls-Royce Silver Shadow-derived T series.
Production: 3,538 produced
Assembly: Crewe, Cheshire, England
Bentley Standard Steel Saloon
It was announced at the end of April 1955,[2] and it was noted that the existing Continental model would continue. The new standard steel saloon replaced the R type standard steel saloon which had been in production, with modifications, since 1946. It was a more generously sized five- or six-seater saloon with the body manufactured in pressed steel with stressed skin construction. Doors, bonnet and luggage locker lid were of aluminium.
Having a totally new external appearance, although with the traditional radiator grille, the main differences from the R type were:
- Three inches longer wheelbase.
- Lower build without reducing headroom and with an enlarged luggage boot.
- Softer suspension with electrically operated control of rear dampers.
- Lighter steering and improved braking engine capacity.
- Increased to 4887cc, the same size as used in the Bentley Continental.
- Four-speed automatic gearbox was standard, with ability to select individual ratios if desired.
FINANS / INNBYTTE / GARANTI
--------------------------------------
Vi holder til i Breivollveien 25 på Alnabru i Oslo. - Du finner oss opp rampen rundt hjørnet i Staples bygget vis a vis Toyota Bruktbil senter.
Vi tar forbehold om feil i våre annonser og vi ber deg derfor spesifikt sjekke utstyr eller ringe oss for å forsikre deg om noe utstyr som er viktig for deg. Dette da vi ikke dekker utstyr eller tilbehør som er feil listet i våre annonser.
- Bil Invest Oslo AS har alltid et meget godt utvalg av pene brukte biler til riktige priser. Kom gjerne innom for en hyggelig bilprat i et autofilt miljø. Våre erfarne salgskonsulenter hjelper deg gjerne med finansiering fra null kontant gjennom vårt samarbeid med Nordea Bilfinans AS.
Bilen ble importert som brukt og førstegangsregistrert i Norge i 1986.
Klassisk og flott fargekombinasjon, Sølvgrå Metallic med Chrom speil, dørhåndtak, listverk og støtfangere. Eksklusivt grått full-skinninteriør, som ble ny-trukket for noen år siden, eksklusivt edeltreverk på dashbord og dører. - Bilen er tross sin alder på 66 år meget representativ, hel og fin både inn/utvendig, i kuffertrom og motorrom.
Kjørelengden på tellerverket viser 67.218 Miles, eller 108.154 KM. - Bilen fungerer godt, og vi regner med at denne kjørelengden er den korrekte.
Utstyr, se utstyrslisten nedenfor. - Som en kuriositet kan det nevnes at bilen også har et vel fungerende sentral-smøresystem med egen pedal under dashbordet oljetank i motorrommet. - Når en presser pedalen inn en gang så fordeles olje hydraulisk ut til nødvendige smørepunkter.
NB: Bilen er fritatt for EU-kontroll, da det er ikke krav om EU-kontroll av dette kjøretøyet grunnet alder. - Bilen er forøvrig godt vedlikeholdt av tidligere eiere.
Eksempler på påkostninger de senere årene er:
-------------------------------------------------------
- Overhalt hovedpumpe bremser.
- Honet alle hjulsylindre.
- Nye foringer.
- Nye blemseslanger foran og bak.
- Ny låsemekanisme håndbrekk.
- Overhalt startmotor med nye lagre og børster.
- Overhalt dynamo med nye lagre og børster.
- Ny laderegulator.
- Nytt startrele`.
- Ny bensinpumpe.
- Nytt tankarmatur i bensintanken.
- Ny olje og oljefilter på motor.
- Ny olje på girkasse og kardang.
- Nye plugger, stifter og kondensator mm.
-------------------------------------------------
- Bil Invest Oslo AS har lang og bred erfaring, og stor glede av salg "spesielle" biler. - Vi selger og importerer kontinuerlig spesielle biler fra USA, og mener bestemt at den største delen av kundegruppen ønsker seg hele og fine biler som kan brukes og skape glede når årstiden tillater dette.
Vår filosofi er å finne gode eksemplarer som vi kan være stolte av å vise frem til våre kunder.
Dessverre importeres det alt for mange biler til Norge "kun på pris", og eksemplarene som kommer inn blir deretter.
PS: Historiebøkene viser også år etter år at velholdte, spesielle og kurante biler/veteranbiler holder seg meget godt i pris.
NB: Svært få eksemplarer av Bentley S1 modellen funnet veien til Norge. - Bilen skiller seg således ut fra mengden med sitt "sær-Engelske" utseende, og "snur hoder" og får lange blikk hvorenn den ferdes.
Bilen signaliserer Eleganse! Den egner seg f.eks. utmerket til bryllups-kjøring eller annen representasjons-kjøring.
- Bilen kan gjerne benyttes daglig, vår, sommer og høst, til utstillinger/cruising mm. - Den er både komfortabel, lettstyrt og god å kjøre med sterk 4,9 liters rekke-sekssylindret motor og 4-trinns Automatgir.
Lengde: 5,40m. - Bredde: 1,88m. - Egenvekt: 2.100kg. - Nyttelast: 530kg.
- NB: Bilen fremstår som meget velholdt/vedlikeholdt. - Den likes av folk flest i alle aldersgrupper, og sprer glede hvorenn den ferdes!
- Unik mulighet for den som er på utkikk etter en kjempefin 1956 Bentley S1 4,9 Rekkeseks Sylindret 4-Dørs stor Sedan med Automatgir og flott fargekombinasjon.
DRIVE AN ENGLISH LEGEND! - En helt unik bil som enhver kan være stolt av å eie!
Litt informasjon om bilmodellen er lagt inn under:
-----------------------------------------------------------
The Bentley S1 (originally simply "Bentley S") was a luxury car produced by Bentley Motors Limited from 1955 until 1959. The S1 was derived from Rolls-Royce's complete redesign of its standard production car after World War II, the Silver Cloud. Each was its maker's last standard production car with an independent chassis. The S-series Bentley was given the Rolls-Royce - Bentley L Series V8 engine in late 1959 and named the S2. Twin headlamps and a facelift to the front arrived in late 1962, resulting in the S3. In late 1965 the S3 was replaced by the new unitary construction Rolls-Royce Silver Shadow-derived T series.
Production: 3,538 produced
Assembly: Crewe, Cheshire, England
Bentley Standard Steel Saloon
It was announced at the end of April 1955,[2] and it was noted that the existing Continental model would continue. The new standard steel saloon replaced the R type standard steel saloon which had been in production, with modifications, since 1946. It was a more generously sized five- or six-seater saloon with the body manufactured in pressed steel with stressed skin construction. Doors, bonnet and luggage locker lid were of aluminium.
Having a totally new external appearance, although with the traditional radiator grille, the main differences from the R type were:
- Three inches longer wheelbase.
- Lower build without reducing headroom and with an enlarged luggage boot.
- Softer suspension with electrically operated control of rear dampers.
- Lighter steering and improved braking engine capacity.
- Increased to 4887cc, the same size as used in the Bentley Continental.
- Four-speed automatic gearbox was standard, with ability to select individual ratios if desired.
FINANS / INNBYTTE / GARANTI
--------------------------------------
Vi holder til i Breivollveien 25 på Alnabru i Oslo. - Du finner oss opp rampen rundt hjørnet i Staples bygget vis a vis Toyota Bruktbil senter.
Vi tar forbehold om feil i våre annonser og vi ber deg derfor spesifikt sjekke utstyr eller ringe oss for å forsikre deg om noe utstyr som er viktig for deg. Dette da vi ikke dekker utstyr eller tilbehør som er feil listet i våre annonser.
- Bil Invest Oslo AS har alltid et meget godt utvalg av pene brukte biler til riktige priser. Kom gjerne innom for en hyggelig bilprat i et autofilt miljø. Våre erfarne salgskonsulenter hjelper deg gjerne med finansiering fra null kontant gjennom vårt samarbeid med Nordea Bilfinans AS.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Bentley
- Modell
- Andre
- Modellår
- 1956
- Karosseri
- Sedan
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 200 hk
- Slagvolum
- 4,9 l
- Kilometerstand
- 108 154 km
- Girkasse
- Automat
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 2 100 kg
- Seter
- 6
- Dører
- 4
- Farge
- Sølv
- Fargebeskrivelse
- Sølvgrå Metallic
- Interiørfarge
- Eksklusivt grått fullskinninteriør og mye edeltreverk.
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- B-698
- Chassis nr. (VIN)
- 00000000000B157BC
- Garanti
- Bruktbilgaranti 50/50
- Garantiens varighet
- 3 måneder
- Vedlikehold
- Servicehistorikk
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- CD-veksler
- Metallic lakk
- Midtarmlene
- Radio FM
- Skinninteriør
- Skinnseter
- Sommerhjul
- Startsperre
- Tåkelys
Denne bilen selges med Bruktbilgaranti 50/50.
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonseinformasjon
FINN-kode
248291119
Sist endret
18. november 2024, 08:31
Referanse
3953
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
990 000 kr
590 000 kr
Hvalstad
Bentley Arnage "Green Label"
269 000 kr
3 499 000 kr
Billingstad
Rolls Royce Wraith Wraith Black Badge
389 000 kr
699 000 kr
970 000 kr
279 000 kr
Kleppe
MG TF
449 000 kr
385 000 kr