Bildegalleri
(1/1)
Carlo Dolci (1616-1686), After - Madonna del dito - NO RESERVE
Til salgs200 kr
Beskrivelse
Gammelt maleri på tre
etterfølger av Carlo Dolci (1616-1686)
oljemaleri på tre fra begynnelsen av det tjuende århundre i Italia
1900/1950
"Madonna i profil eller fingeren"
Jomfruens ansikt i profil ("Madonna of the finger")
Maleriet stammer fra en vellykket oppfinnelse av Carlo Dolci, kjent som fingerens madonna for løsningen av tommelfingerspissen som kommer ut av Marys mantel, hvis autografprototype, ifølge Francesca Baldassari, i dag er i en privat engelsk samling. Bildet, av fortryllende ikonisk renhet, ble formidlet og gjort berømt av en betydelig mengde replikaer frigitt fra malerens verksted og tatt opp av hans mange tilhengere. Denne versjonen karakteriseres på grunn av sin spesielt fine billedkvalitet som en god versjon utgitt av malerens atelier. (Fingeren var sannsynligvis dekket av en restaurering, eller kan til og med være født i denne versjonen)
I kraft av stilistiske og formelle referanser skal nåtiden knyttes til produksjonen av kretsen til maleren Carlo Dolci (1616-1686). Begavet med stor teknikk, var han den største florentinske maleren på det syttende århundre og nøt ekstraordinær berømmelse i løpet av sin levetid og frem til det nittende århundre, da smaken for hans søte og holografiske religiøse representasjoner begynte å avta. Maler fremfor alt av isolerte skikkelser, han var en verdsatt portrettist og en av de mest intense fortolkerne av det hellige i maleriet.
Med normale aldringstegn og små hull. Plassert i en ikke-coeval ramme fra 1900-tallet som skal festes til maleriet som en hyllest
I ramme: 28 x 29 cm
Brett: 18 x 19 cm
Forsikret frakt
etterfølger av Carlo Dolci (1616-1686)
oljemaleri på tre fra begynnelsen av det tjuende århundre i Italia
1900/1950
"Madonna i profil eller fingeren"
Jomfruens ansikt i profil ("Madonna of the finger")
Maleriet stammer fra en vellykket oppfinnelse av Carlo Dolci, kjent som fingerens madonna for løsningen av tommelfingerspissen som kommer ut av Marys mantel, hvis autografprototype, ifølge Francesca Baldassari, i dag er i en privat engelsk samling. Bildet, av fortryllende ikonisk renhet, ble formidlet og gjort berømt av en betydelig mengde replikaer frigitt fra malerens verksted og tatt opp av hans mange tilhengere. Denne versjonen karakteriseres på grunn av sin spesielt fine billedkvalitet som en god versjon utgitt av malerens atelier. (Fingeren var sannsynligvis dekket av en restaurering, eller kan til og med være født i denne versjonen)
I kraft av stilistiske og formelle referanser skal nåtiden knyttes til produksjonen av kretsen til maleren Carlo Dolci (1616-1686). Begavet med stor teknikk, var han den største florentinske maleren på det syttende århundre og nøt ekstraordinær berømmelse i løpet av sin levetid og frem til det nittende århundre, da smaken for hans søte og holografiske religiøse representasjoner begynte å avta. Maler fremfor alt av isolerte skikkelser, han var en verdsatt portrettist og en av de mest intense fortolkerne av det hellige i maleriet.
Med normale aldringstegn og små hull. Plassert i en ikke-coeval ramme fra 1900-tallet som skal festes til maleriet som en hyllest
I ramme: 28 x 29 cm
Brett: 18 x 19 cm
Forsikret frakt
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
FINN-kode | 374615891 |
---|---|
Sist endret | 10.10.2024, 06:15 |