Bildegalleri
(1/1)
Inaktiv
Nicolas Frosté (1790-1856) - Un condamné recevant sa sentence Scène d Inquisit
Til salgs2 500 kr
Beskrivelse
Nicolas Sébastien FROSTÉ
(Paris 1790 - Odessa 1856)
En dødsdømt mann får sin dom – Inkvisisjonsscene
Olje på lerret
H. 58 cm; L. 69 cm
Eksponering :
1826, Utstilling til fordel for grekerne, Galerie Lebrun, Paris, n 65
1827, Paris Salon, utstilt under nummer 421. Registreringsnummer 737 (synlig på chassiset)
1829, Salon de Douai, under nummer 155
1829 (desember), utstilling på Musée Colbert, nr. 11
1830 (februar), utstilling på Musée Colbert, nr. 106
Nicolas Frosté, en elev av Prud'hon, ser ut til å ha trent i parisiske verksteder i løpet av de første årene av imperiet. Han utviklet stilen sin etter de store nyklassikere som Girodet, ved å bruke historiske og mytologiske temaer. I 1822 presenterte han et stort maleri som nå oppbevares i Saint-Etienne-kirken i Toulouse, som representerte denne helgenens død. Fra 1812 stilte han ut portretter og sjangerscener på Salongen til 1831.
Disse verkene er i dag oppbevart i mange franske museer og kirker, som Val de Grace, Musée des Beaux-Arts i Orléans, Saint-Louis-katedralen i Versailles, etc.
Maleriet vårt, som utstillingsbeskrivelsen viser, dukket opp for første gang i Paris i 1826 på Galerie Lebrun, deretter på Salongen i 1827 før de flyttet til tre forskjellige utstillingsrom i 1829 og 1830 mellom Douai og Paris. Fant han en kjøper etter disse utstillingene?
Emnet er eksplisitt. I 1827 gir Salon-katalogen oss noen setninger: Dette lille maleriet, som avviker fra sjangeren som Mr. Frosté har fulgt til nå, viser fleksibiliteten til penselen hans. Uttrykket av konsentrert fortvilelse og raseri påtrykt trekkene og i holdningen til de fordømte øker terroren inspirert av bare synet av et medlem av den beryktede inkvisisjonsdomstolen. ".
(Paris 1790 - Odessa 1856)
En dødsdømt mann får sin dom – Inkvisisjonsscene
Olje på lerret
H. 58 cm; L. 69 cm
Eksponering :
1826, Utstilling til fordel for grekerne, Galerie Lebrun, Paris, n 65
1827, Paris Salon, utstilt under nummer 421. Registreringsnummer 737 (synlig på chassiset)
1829, Salon de Douai, under nummer 155
1829 (desember), utstilling på Musée Colbert, nr. 11
1830 (februar), utstilling på Musée Colbert, nr. 106
Nicolas Frosté, en elev av Prud'hon, ser ut til å ha trent i parisiske verksteder i løpet av de første årene av imperiet. Han utviklet stilen sin etter de store nyklassikere som Girodet, ved å bruke historiske og mytologiske temaer. I 1822 presenterte han et stort maleri som nå oppbevares i Saint-Etienne-kirken i Toulouse, som representerte denne helgenens død. Fra 1812 stilte han ut portretter og sjangerscener på Salongen til 1831.
Disse verkene er i dag oppbevart i mange franske museer og kirker, som Val de Grace, Musée des Beaux-Arts i Orléans, Saint-Louis-katedralen i Versailles, etc.
Maleriet vårt, som utstillingsbeskrivelsen viser, dukket opp for første gang i Paris i 1826 på Galerie Lebrun, deretter på Salongen i 1827 før de flyttet til tre forskjellige utstillingsrom i 1829 og 1830 mellom Douai og Paris. Fant han en kjøper etter disse utstillingene?
Emnet er eksplisitt. I 1827 gir Salon-katalogen oss noen setninger: Dette lille maleriet, som avviker fra sjangeren som Mr. Frosté har fulgt til nå, viser fleksibiliteten til penselen hans. Uttrykket av konsentrert fortvilelse og raseri påtrykt trekkene og i holdningen til de fordømte øker terroren inspirert av bare synet av et medlem av den beryktede inkvisisjonsdomstolen. ".
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 375524456 |
---|---|
Sist endret | 20.10.2024, 19:31 |