Bildegalleri
Volkswagen Taro
2,4D
1990
496 000 km
Manuell
Diesel
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innNyttige lenker
Sjekk tid for neste EU-kontrollSjekk heftelser på AR55859Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Har nå lagt til bilder av sveisingen som måtte taes opp mot eugodkjenning.
Da selges godbilen etter 12 år i mitt eie. ble veteranbil i 2020 så billig å eie.
0,8L på langkjøring ca. elektrisk motor og kupe varmer.
ikke EU godkjent men har fikset noen av feilene.
bilen var gått 316k når jeg kjøpte den. han som har eid den lengst (14 år)hadde oljeskift hver 8k km.
jeg har tatt det hver 10k km. lekker ikke olje. har og fulgt servicene på gir og differ.
det som gjenstår på EU er skifte håndbrems wire fremme og lufte bremsene. fikk og feil på bremselast ventil men lurer på om denne bare må justeres og skifte parklys pære.
kan kjøres uten problem på prøveskilt.
andre ting enn EU:
fant litt olje i bremsetromlene bak så lurer på om luftingen på bakaksel er tett.
kommer litt regnvann inn på gulvet.
litt slark i hengsler fører dør.
litt sveising karosseri. Rammen ser bra ut.
bør bytte nedre bære armer foran (rust)
høyre drivknute er defekt.
ting som har vert gjort:
frontrute
nye bremser bak
2020
nye syrefaste rør ned i tank(galvanisk isolert fra tank)
rust sveis hjulbuer
hel lakkerte bilen
skiftet varme register
stabstag armer
montert skjerm bredere
skiftet speedometerwire
alle bremserør byttet til kobbernikkel
skiftet øvre og nedre bærekule venstre
drivknute belg venstre
skiftet eksos
2022
montert kufanger(ikke godkjent)
skiftet hjulager og tetning bak
nye fjærblader bak
Ny Radiator
2023
480 000km
overhalt dieselpumpe og dyser(nye dyse tupper)
skiftet register reim og vannpumpe
skiftet laderegulator og dynamo
2024
olje service diff, fordelingskasse og girkasse 496k km
byttet mellomaksel lager oppheng og et kryss.
nye kalippere og klosser
nye bremse sylindre bak.(EU)
ny motor på spyler veske tank(biltema)
nye styrestag begge sider. (EU)
ny bærekule nede høyre (EU)
sveist rust fremme i bærende karosseri begge sider. (EU)
teitet løs bremseslange og luftet (EU)
startet behandling med Lanolin. ikke tatt på der det krever sveising på karosseri.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- 1 845 kr (avgifter)
- Pris eksl. omreg.
- 55 000 kr
- Årsavgift
- Les mer
- Merke
- Volkswagen
- Modell
- Taro
- Modellår
- 1990
- Karosseri
- Pickup
- Drivstoff
- Diesel
- Effekt
- 83 hk
- Slagvolum
- 2,4 l
- Kilometerstand
- 496 000 km
- Girkasse
- Manuell
- Maksimal tilhengervekt
- 1 650 kg
- Hjuldrift
- Firehjulsdrift
- Vekt
- 1 665 kg
- Seter
- 4
- Dører
- 2
- Farge
- Grå
- Bilen står i
- Norge
- Neste frist for EU-kontroll
- 30.09.2024
- Avgiftsklasse
- Annet
- Registreringsnummer
- AR55859
- Chassis nr. (VIN)
- WV2ZZZ7AZL9504255
- 1. gang registrert
- 31.05.1990
- Eiere
- 4
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Utstyr
- AUX-inngang
- Bluetooth
- Handsfree opplegg
- Helårsdekk
- Hengerfeste, fast krok
- Kupevarmer
- Midtarmlene
- Motorvarmer
Selgers kjennskap til bilen
Kjente feil, mangler eller synlige skader?
Ja.
Er eller har motoren vært trimmet?
Nei
Har bilen heftelser/gjeld?
Nei
Reklamasjonsrett ved kjøp fra privatperson
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.