Bildegalleri
(1/1)
CMC 1:18 - Modellbil - Ferrari 250 GT SWB Competizione, 1961 Le Mans #14, Lim. E
Til salgs4 096 kr
Beskrivelse
CMC M-095 - Ferrari 250 GT SWB Competizione, 1961 Le Mans #14, Lim. Utgave 7000
P auksjon er denne sjeldne skjnnheten i brukt stand uten eske eller papirer.
Se nye p bildene som er en del av beskrivelsen.
CMC modellbil info:
Hyend presisjonsmodell hndlaget av mer enn 1100 enkeltdeler
Autentisk og skalaformet kropp med en strlende finish
Sttfangere foran/bak i solid metallkonstruksjon; krom horn hyglans
Hengslet motor- og bagasjeromsdeksel
Svrt detaljert sekssylindret boksermotor med komplett kabling og kabling
"Competizione Le Mans" kommer med mange karakteristiske trekk sammenlignet med gateversjonen:
Blottet for sttfangere foran og bak
Ekstra luftinntak foran for kjling av skivebremsene
Store 16-tommers hjul som mler 6,0 x 16 (foran) og 6,5 x 16 (bak)
Liten insektbeskyttende frontrute p panseret
Bakre sprutbeskyttere
Eksosrr med forkrommet SNAP-avtrekk
Beskyttelsesplate for venstre doble eksosrr
Justerbar belysning for startnummer p bagasjerommet
Rdt pit-stop lys p hyre bakskjerm
Understell med dekkplater
Jekkspor i front for rask lfting
Funksjonelt hurtigpnings-/lukkingsdeksel for drivstofftanken (uten tanklokk i seg selv)
Optisk forbedret dashbord med en svart skrumpende forsvinningsoverflate
Romslig bagasjerom med strre tank (ca. 130 liter) og avtakbart reservehjul
Kantdekkende panel p dren innvendig (uten vindusveivmekanisme)
Forgassersystem med pne induksjonstrakter og luftskjold
Slv kroppsmaling med bl racing stripe
Starttall generert av tampongtrykkmetoden
Beskrivelse av det originale kjretyet:
I 2008 landet en Ferrari 250 GT et av de hyeste budene som alle hadde blitt gitt p en bilauksjon. Inkludert alle avgifter og tillegg, var budgiveren villig til betale 7,04 millioner euro (ca. 10 millioner amerikanske dollar) for kjretyet.
Hvorfor?
Bare to ord, som tilfeldigvis var tittelen p auksjonen: Leggenda e passione eller "legende og lidenskap".
P slutten av 1950-tallet var 250 GT allerede en mye etterspurt bil.
Aristokrater eller Hollywood-stjerner de som hadde rd til det prvde legge hendene p en gateversjon. Kjente racerfrere, som Stirling Moss, Wolfgang Graf Berghe von Trips, John Surtees og Maurice Trintignant, flte seg praktisk talt forpliktet til kjre en racingversjon av 250 GT kalt "Competizione".
Kanskje ingen annen bil har hatt en slik innvirkning p historien til Scuderia Ferrari.
Tekniske data for det originale kjretyet:
12-sylindret V-motor med to overliggende kamaksler
Boring x slag: 73 x 58,8 mm
Slagvolum: 2.953 ccm
Maksimal ytelse: opptil 290 hk ved 7000 / rpm
Toppfart: 270 km/t
Todrs coup-karosseri i aluminium (egenvekt 1022 kg)
Total lengde: 4.150 mm
Hjulbase: 2.400 mm
Uavhengig hjuloppheng foran, p langsgende sammensatte fjrer opphengt stiv bakaksel
alle rundt skivebremser
Byggeperiode / mengde 250 GT / SWB: 1959 1962 (ca. 165 enheter, hvorav 22 er spesielle Competizione-versjoner, med hyere maksimal effekt og hastighet)
Slutt p byggeperiode: 1962
Varene vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
Bilder er en del av beskrivelsen.
P auksjon er denne sjeldne skjnnheten i brukt stand uten eske eller papirer.
Se nye p bildene som er en del av beskrivelsen.
CMC modellbil info:
Hyend presisjonsmodell hndlaget av mer enn 1100 enkeltdeler
Autentisk og skalaformet kropp med en strlende finish
Sttfangere foran/bak i solid metallkonstruksjon; krom horn hyglans
Hengslet motor- og bagasjeromsdeksel
Svrt detaljert sekssylindret boksermotor med komplett kabling og kabling
"Competizione Le Mans" kommer med mange karakteristiske trekk sammenlignet med gateversjonen:
Blottet for sttfangere foran og bak
Ekstra luftinntak foran for kjling av skivebremsene
Store 16-tommers hjul som mler 6,0 x 16 (foran) og 6,5 x 16 (bak)
Liten insektbeskyttende frontrute p panseret
Bakre sprutbeskyttere
Eksosrr med forkrommet SNAP-avtrekk
Beskyttelsesplate for venstre doble eksosrr
Justerbar belysning for startnummer p bagasjerommet
Rdt pit-stop lys p hyre bakskjerm
Understell med dekkplater
Jekkspor i front for rask lfting
Funksjonelt hurtigpnings-/lukkingsdeksel for drivstofftanken (uten tanklokk i seg selv)
Optisk forbedret dashbord med en svart skrumpende forsvinningsoverflate
Romslig bagasjerom med strre tank (ca. 130 liter) og avtakbart reservehjul
Kantdekkende panel p dren innvendig (uten vindusveivmekanisme)
Forgassersystem med pne induksjonstrakter og luftskjold
Slv kroppsmaling med bl racing stripe
Starttall generert av tampongtrykkmetoden
Beskrivelse av det originale kjretyet:
I 2008 landet en Ferrari 250 GT et av de hyeste budene som alle hadde blitt gitt p en bilauksjon. Inkludert alle avgifter og tillegg, var budgiveren villig til betale 7,04 millioner euro (ca. 10 millioner amerikanske dollar) for kjretyet.
Hvorfor?
Bare to ord, som tilfeldigvis var tittelen p auksjonen: Leggenda e passione eller "legende og lidenskap".
P slutten av 1950-tallet var 250 GT allerede en mye etterspurt bil.
Aristokrater eller Hollywood-stjerner de som hadde rd til det prvde legge hendene p en gateversjon. Kjente racerfrere, som Stirling Moss, Wolfgang Graf Berghe von Trips, John Surtees og Maurice Trintignant, flte seg praktisk talt forpliktet til kjre en racingversjon av 250 GT kalt "Competizione".
Kanskje ingen annen bil har hatt en slik innvirkning p historien til Scuderia Ferrari.
Tekniske data for det originale kjretyet:
12-sylindret V-motor med to overliggende kamaksler
Boring x slag: 73 x 58,8 mm
Slagvolum: 2.953 ccm
Maksimal ytelse: opptil 290 hk ved 7000 / rpm
Toppfart: 270 km/t
Todrs coup-karosseri i aluminium (egenvekt 1022 kg)
Total lengde: 4.150 mm
Hjulbase: 2.400 mm
Uavhengig hjuloppheng foran, p langsgende sammensatte fjrer opphengt stiv bakaksel
alle rundt skivebremser
Byggeperiode / mengde 250 GT / SWB: 1959 1962 (ca. 165 enheter, hvorav 22 er spesielle Competizione-versjoner, med hyere maksimal effekt og hastighet)
Slutt p byggeperiode: 1962
Varene vil bli nye pakket og sendt med sporingsinformasjon.
Bilder er en del av beskrivelsen.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 384987747 |
---|---|
Sist endret | 14.12.2024, 13:24 |