Bildegalleri
(1/1)
Märklin H0 - 39027 - Damplokomotiv med tilhengervogn (1) - BR 02, MFX+, lyd - DR
Til salgs2 562 kr
Beskrivelse
Spor H0 - Art.nr. 39027
Damplokomotiv serie 02
"Schorsch" - en unik maskin fra Deutsche Reichsbahn (DR).
En spesiell, til og med unik livshistorie kjennetegner damplokomotivet 18 314 til Deutsche Reichsbahn (DR) i DDR, senere kalt "Schorsch". Sett i drift i 1919 som Baden "Edelrenner" av "IV h"-serien, ble det overtatt av DRG som 18 314. Etter slutten av andre verdenskrig ble lokomotivet byttet ut med en S 3/6 og havnet i den sovjetiske sonen, hvor den senere VES-M Halle akutt trengte et testteam locomotive s 4s. For bli enda raskere ble den i 1960 utstyrt med en rekonstruert kjele, delvis kledning, nytt frerhus og tender og ble malt grnt. Prikken over i-en var overgangen til oljefyring i 1967. Den ble tatt ut av drift i slutten av 1971 og solgt til Forbundsrepublikken Tyskland i 1984. Siden 1986 har den vrt p permanent utln fra HEF og er et av hydepunktene p Auto- und Technikmuseum i Sinsheim.
Prototype: Ekspresstog damplokomotiv 02 0314-1 med oljefyring og oljetender fra Deutsche Bundesbahn (DDR). Konvertert versjon som testlokomotiv av VES-M Halle (Saale). Utfrelse med rekonstruert kjele og delvis kledning, basert p damplokomotiv 18 314 (tidligere Badische IVh). Med Witte vindavvisere og induktiv togsikring p den ene siden. I bruk rundt 1970/71.
Hydepunkter
Helt nyutviklet.
pen metallkonstruksjon.
Mange monterte detaljer.
Standard med ryksett og hastighetsavhengig, dynamisk rykutslipp.
Frerhusbelysning og chassisbelysning kan byttes digitalt.
Med spillverdensdekoder mfx+ og omfattende betjenings- og lydfunksjoner.
Testet og ok.
Sjekk ut bildene for mer innsikt.
Sendes med Post NL, nye pakket, forsikret og registrert. Vi jobber med smart frakt fra Catawiki. Vi nsker kjperen mye moro med denne flotte tomten.
Du kan nr som helst kontakte oss for rd, sprsml og/eller kommentarer.
30 dagers garanti.
Damplokomotiv serie 02
"Schorsch" - en unik maskin fra Deutsche Reichsbahn (DR).
En spesiell, til og med unik livshistorie kjennetegner damplokomotivet 18 314 til Deutsche Reichsbahn (DR) i DDR, senere kalt "Schorsch". Sett i drift i 1919 som Baden "Edelrenner" av "IV h"-serien, ble det overtatt av DRG som 18 314. Etter slutten av andre verdenskrig ble lokomotivet byttet ut med en S 3/6 og havnet i den sovjetiske sonen, hvor den senere VES-M Halle akutt trengte et testteam locomotive s 4s. For bli enda raskere ble den i 1960 utstyrt med en rekonstruert kjele, delvis kledning, nytt frerhus og tender og ble malt grnt. Prikken over i-en var overgangen til oljefyring i 1967. Den ble tatt ut av drift i slutten av 1971 og solgt til Forbundsrepublikken Tyskland i 1984. Siden 1986 har den vrt p permanent utln fra HEF og er et av hydepunktene p Auto- und Technikmuseum i Sinsheim.
Prototype: Ekspresstog damplokomotiv 02 0314-1 med oljefyring og oljetender fra Deutsche Bundesbahn (DDR). Konvertert versjon som testlokomotiv av VES-M Halle (Saale). Utfrelse med rekonstruert kjele og delvis kledning, basert p damplokomotiv 18 314 (tidligere Badische IVh). Med Witte vindavvisere og induktiv togsikring p den ene siden. I bruk rundt 1970/71.
Hydepunkter
Helt nyutviklet.
pen metallkonstruksjon.
Mange monterte detaljer.
Standard med ryksett og hastighetsavhengig, dynamisk rykutslipp.
Frerhusbelysning og chassisbelysning kan byttes digitalt.
Med spillverdensdekoder mfx+ og omfattende betjenings- og lydfunksjoner.
Testet og ok.
Sjekk ut bildene for mer innsikt.
Sendes med Post NL, nye pakket, forsikret og registrert. Vi jobber med smart frakt fra Catawiki. Vi nsker kjperen mye moro med denne flotte tomten.
Du kan nr som helst kontakte oss for rd, sprsml og/eller kommentarer.
30 dagers garanti.
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
Catawiki
FINN-kode | 392573520 |
---|---|
Sist endret | 7.2.2025 kl. 22:22 |