448 000 kr
Bildegalleri
Heinkel
Kabine 4 hjult original Norsksolgt bil
1957
123 456 km
Manuell
Bensin
Totalpris
250 000 kr
Forsikre bilen din
Sammenlign og se tilbud på forsikring
Beskrivelse
Flott Heinkel kabine 1957 modell selges.
Trives du med oppmerksomhet for du mye av det når du kjører rundt i denne
Tidligere eier har brukt mye tid og penger på restaurering av denne perlen.
Denne har gjennomgått er omfattende restaurering av tidligere eier, nåværende eier skal rydde i sin private bil samling så da luftes den for salg.
Original Norsk solgt Heinkel Kabine 1957 MC bil
4-hjuls utgave!, 4-taktsmotor, 266cm lang, 137cm bred, 285kg, registrert for 3 personer!!
Restaurert til original stand 2023/2024
Kan kjøres på førerkortklasse A eller B
Denne bilen er det adskillig færre av i Norge enn f.eks. Messerschmitt og BMW Isetta.
Bilen tilhører gruppen: Bmw isetta, messerschmitt, vespa 400, velorex, mc bil. Microbil, fuldamobil.
Forstilling utskiftninger/arbeide
Alt ble demontert i detaljer, glassblåst grunnet owatrol sip+ 2 lag maling.
-Skiftet begge kingboltene med foringer og fettnippler ,samt tetninger lager, smurt opp
-Bremser, nye sylindere,bremssko ,bremserør/bremseslanger og bremsebryter.
-Bremstromler ble rengjort, dvs glassblåst ,malt opp og nye lagere med tetninger montert.
-bremsene ble så innjustert.
-2 Ny dekk påmontert
Motor med gir og sving ,utskiftninger/arbeide
Alt ble demontert og rengjort,inspisert og montert sammen igjen
-Ny veiv/råde satt sammen og balansert hos firma Cylmo i Trondheim.
-Sylinder sendt til Uk for overhaling hos Heinkel Trojan club.
-Topp lokk planet og ventiler slip inn hos cylinderservice i Kristiansand
-Alle bronseforinger i motor/gir/sving ble sjekket, de fleste ble skiftet ut.
-alle lager/ tetninger og pakninger i motor/gir/sving/bakhjul ble byttet .
-Håndbrekk sko og wire ble skiftet, og innjustert
-2nye dekk ble montert.
-Motor testkjørt i benk for kontroll av lade kretsen
-Motoren er IKKE innkjørt,kun testkjørt på vei ca 20km, toppen må ettertrekkes etter…….km
-Forgasser ble rengjort i ultralyd bad og innjustert iht retningslinjer i forgasser manualen.
Chassis invendig og utvendig samt underside
Alt fastskrudd utstyret ble demonter,
-undersiden ble sandblåst til bart metall, utført sveiserepasjon ,påført owatrol cip+2 lag med maling
-innvending ble alt slip til bart metall (grov rengjøring skive 3m) påført owatrol cip+2 lag med maling,se lakkering
-takluke ,skiftet trekket/gummi detaljer , glassblåst rammeverket og malt det opp
-Gummimatte gulv ble skiftet ut
-nye chassis plater på innersiden sidene ( inkludert nett) og over motor luke ble byttet ut.
Deksel over bremsepumpe/wireføringer ble glassblåst til bart metall og lakkert.
Håndbrekk ble demontert,glassblåst og malt opp
Setepute, og bakputen, venter på uphylster blir ferdig._———————————
Utvending ble alt slip til bart metall (grov rengjøring skive 3m) påført syregrunning ,se lakkering.
Dør og motorluke
alt slip til bart metall innvendig og utvendig (grov rengjøring skive 3m) påført owatrol cip+2 lag med maling,se lakkering
Alle gummipakninger /anslutniger ble skiftet
-Begge motorluke klemmene ble skiftet ut, samt anslutning gummi på motor luka
-Dør hengsler med gummi ble skiftet ut
-Dør håndtak med nøkkel ble skiftet ut
Lakkering.
Alt opprettings arbeide ble utført av proft lakkering firma,se bilder.
Vinduer:
-Alle plexsiglass vinduer ble skiftet ut.
-Alle glass vinduer (front+4 trekantvinduer) ble ikke skiftet ut.
-2 låser på trekant vinduene i front ble skiftet ut.
-Gummilister rundt vinduene,skiftet på plexsiglass vinduene.
-låselister på gummilistene skiftet ut samtlige
Bakskjermer.
-Begge ble byttet ut ,nye fester laget, nye gummi skvettlapper montert, se lakkering
Batteri kasse ,
skiftet ut, se lakkering
Motor innfestning ramme, luftfilterboks ++
Ble glassblåst og lakkert opp.
Nye fester ble laget for luftfilter boks.
Motor med gir og sving ,utskiftninger/arbeide
Alt ble demontert og rengjort,inspisert og montert sammen igjen
-Ny veiv/råde satt sammen og balansert hos firma Cylmo i Trondheim.
-Sylinder sendt til Uk for overhaling hos Heinkel Trojan club.
-Topp lokk planet og ventiler slip inn hos cylinderservice i Kristiansand
-Alle bronseforinger i motor/gir/sving ble sjekket, de fleste ble skiftet ut.
-alle lager/ tetninger og pakninger i motor/gir/sving/bakhjul ble byttet .
-Håndbrekk sko og wire ble skiftet, og innjustert
-2nye dekk ble montert.
-Motor testkjørt i benk for kontroll av lade kretsen
-Motoren er IKKE innkjørt,kun testkjørt på vei ca 20km, toppen må ettertrekkes etter…….km
-Forgasser ble rengjort i ultralyd bad og innjustert iht retningslinjer i forgasser manualen.
Elektrisk.
Alt elektrisk gått over, noen nye kabler trekt,samt nye strømper over all kabler
-Frontlykter, rengjort og nye lyktringrer montert.
-Baklykter glassblåst , malt opp og nye glass påmontert.
-sidelykter , nye glass montert.
-Hendler (blink/horn/lys/nøkle ble skiftet ut.
-sikringboks rengjort, malt opp, feil sikringstørrelser ble skiftet ut til 8 amp.
Dokumentasjon/manualer,/kvitteringer ol.
2 permer medfølger++ Resevedeler/verktøy.
-3 stk avdrager for drev,dynastarter/clutch med følger
1 motor med sving arm med følger ( må overhales, deler mangler ,kan kjøpes via heinkel klubben. Div kasser/esker med girdrev,kamalslinger/elektrisk utstyr,forgassere,
Prøvekjøring må avtales på forhånd.
INNBYTTE - Ved forslag om innbytte send oss en mail med Bilder, Regnummer og informasjon på innbytte kjøretøy.
FINANS - Vi kan tilby finansiering gjennom vår sammarbeidspartner Brage Finans.
Hove Classic Cars er et firma som drives av ren lidenskap når det kommer til klassiske biler av alle slag, sports biler, motorsykler og nyere amerikanske pickup.
God kompetanse og lang erfaring innen de bil typene vi selger, gjør at deg som kunde kan føle deg trygg på en handel hos oss.
Vi har gode kontakter i utland når det kommer til import og export, hvor vi ofte reiser for å håndplukke bilene vi importerer selv.
Veteranbiler viser seg å bli mer og mer populært i Norge hvor vi jobber mot å ta inn flotte biler som kan pryde den Norske landevei.
Har du en drømme bil som du er på jakt etter så ta gjerne kontakt så kan vi være behjelpelige med å kanskje oppfylle akkurat din drøm.
Vi håper at kjøpere setter seg godt inn i hva det betyr å eie en veteranbil når det kommer til vedlikehold og mulige reparasjoner som kan forekomme på biler som er over 30 år gamle.
Biler som selges som veteran biler selges uten garanti og vi anbefaler kjøper om å gå nøye gjennom bil samt prøvekjøre.
Hove Classic Cars har gode kontakter på frakt av biler både innenlands og utenlands.
Ring for en hyggelig bil prat.
Kjetil - +47 95906657
Tar forbehold for skrivefeil i annonse.
Trives du med oppmerksomhet for du mye av det når du kjører rundt i denne
Tidligere eier har brukt mye tid og penger på restaurering av denne perlen.
Denne har gjennomgått er omfattende restaurering av tidligere eier, nåværende eier skal rydde i sin private bil samling så da luftes den for salg.
Original Norsk solgt Heinkel Kabine 1957 MC bil
4-hjuls utgave!, 4-taktsmotor, 266cm lang, 137cm bred, 285kg, registrert for 3 personer!!
Restaurert til original stand 2023/2024
Kan kjøres på førerkortklasse A eller B
Denne bilen er det adskillig færre av i Norge enn f.eks. Messerschmitt og BMW Isetta.
Bilen tilhører gruppen: Bmw isetta, messerschmitt, vespa 400, velorex, mc bil. Microbil, fuldamobil.
Forstilling utskiftninger/arbeide
Alt ble demontert i detaljer, glassblåst grunnet owatrol sip+ 2 lag maling.
-Skiftet begge kingboltene med foringer og fettnippler ,samt tetninger lager, smurt opp
-Bremser, nye sylindere,bremssko ,bremserør/bremseslanger og bremsebryter.
-Bremstromler ble rengjort, dvs glassblåst ,malt opp og nye lagere med tetninger montert.
-bremsene ble så innjustert.
-2 Ny dekk påmontert
Motor med gir og sving ,utskiftninger/arbeide
Alt ble demontert og rengjort,inspisert og montert sammen igjen
-Ny veiv/råde satt sammen og balansert hos firma Cylmo i Trondheim.
-Sylinder sendt til Uk for overhaling hos Heinkel Trojan club.
-Topp lokk planet og ventiler slip inn hos cylinderservice i Kristiansand
-Alle bronseforinger i motor/gir/sving ble sjekket, de fleste ble skiftet ut.
-alle lager/ tetninger og pakninger i motor/gir/sving/bakhjul ble byttet .
-Håndbrekk sko og wire ble skiftet, og innjustert
-2nye dekk ble montert.
-Motor testkjørt i benk for kontroll av lade kretsen
-Motoren er IKKE innkjørt,kun testkjørt på vei ca 20km, toppen må ettertrekkes etter…….km
-Forgasser ble rengjort i ultralyd bad og innjustert iht retningslinjer i forgasser manualen.
Chassis invendig og utvendig samt underside
Alt fastskrudd utstyret ble demonter,
-undersiden ble sandblåst til bart metall, utført sveiserepasjon ,påført owatrol cip+2 lag med maling
-innvending ble alt slip til bart metall (grov rengjøring skive 3m) påført owatrol cip+2 lag med maling,se lakkering
-takluke ,skiftet trekket/gummi detaljer , glassblåst rammeverket og malt det opp
-Gummimatte gulv ble skiftet ut
-nye chassis plater på innersiden sidene ( inkludert nett) og over motor luke ble byttet ut.
Deksel over bremsepumpe/wireføringer ble glassblåst til bart metall og lakkert.
Håndbrekk ble demontert,glassblåst og malt opp
Setepute, og bakputen, venter på uphylster blir ferdig._———————————
Utvending ble alt slip til bart metall (grov rengjøring skive 3m) påført syregrunning ,se lakkering.
Dør og motorluke
alt slip til bart metall innvendig og utvendig (grov rengjøring skive 3m) påført owatrol cip+2 lag med maling,se lakkering
Alle gummipakninger /anslutniger ble skiftet
-Begge motorluke klemmene ble skiftet ut, samt anslutning gummi på motor luka
-Dør hengsler med gummi ble skiftet ut
-Dør håndtak med nøkkel ble skiftet ut
Lakkering.
Alt opprettings arbeide ble utført av proft lakkering firma,se bilder.
Vinduer:
-Alle plexsiglass vinduer ble skiftet ut.
-Alle glass vinduer (front+4 trekantvinduer) ble ikke skiftet ut.
-2 låser på trekant vinduene i front ble skiftet ut.
-Gummilister rundt vinduene,skiftet på plexsiglass vinduene.
-låselister på gummilistene skiftet ut samtlige
Bakskjermer.
-Begge ble byttet ut ,nye fester laget, nye gummi skvettlapper montert, se lakkering
Batteri kasse ,
skiftet ut, se lakkering
Motor innfestning ramme, luftfilterboks ++
Ble glassblåst og lakkert opp.
Nye fester ble laget for luftfilter boks.
Motor med gir og sving ,utskiftninger/arbeide
Alt ble demontert og rengjort,inspisert og montert sammen igjen
-Ny veiv/råde satt sammen og balansert hos firma Cylmo i Trondheim.
-Sylinder sendt til Uk for overhaling hos Heinkel Trojan club.
-Topp lokk planet og ventiler slip inn hos cylinderservice i Kristiansand
-Alle bronseforinger i motor/gir/sving ble sjekket, de fleste ble skiftet ut.
-alle lager/ tetninger og pakninger i motor/gir/sving/bakhjul ble byttet .
-Håndbrekk sko og wire ble skiftet, og innjustert
-2nye dekk ble montert.
-Motor testkjørt i benk for kontroll av lade kretsen
-Motoren er IKKE innkjørt,kun testkjørt på vei ca 20km, toppen må ettertrekkes etter…….km
-Forgasser ble rengjort i ultralyd bad og innjustert iht retningslinjer i forgasser manualen.
Elektrisk.
Alt elektrisk gått over, noen nye kabler trekt,samt nye strømper over all kabler
-Frontlykter, rengjort og nye lyktringrer montert.
-Baklykter glassblåst , malt opp og nye glass påmontert.
-sidelykter , nye glass montert.
-Hendler (blink/horn/lys/nøkle ble skiftet ut.
-sikringboks rengjort, malt opp, feil sikringstørrelser ble skiftet ut til 8 amp.
Dokumentasjon/manualer,/kvitteringer ol.
2 permer medfølger++ Resevedeler/verktøy.
-3 stk avdrager for drev,dynastarter/clutch med følger
1 motor med sving arm med følger ( må overhales, deler mangler ,kan kjøpes via heinkel klubben. Div kasser/esker med girdrev,kamalslinger/elektrisk utstyr,forgassere,
Prøvekjøring må avtales på forhånd.
INNBYTTE - Ved forslag om innbytte send oss en mail med Bilder, Regnummer og informasjon på innbytte kjøretøy.
FINANS - Vi kan tilby finansiering gjennom vår sammarbeidspartner Brage Finans.
Hove Classic Cars er et firma som drives av ren lidenskap når det kommer til klassiske biler av alle slag, sports biler, motorsykler og nyere amerikanske pickup.
God kompetanse og lang erfaring innen de bil typene vi selger, gjør at deg som kunde kan føle deg trygg på en handel hos oss.
Vi har gode kontakter i utland når det kommer til import og export, hvor vi ofte reiser for å håndplukke bilene vi importerer selv.
Veteranbiler viser seg å bli mer og mer populært i Norge hvor vi jobber mot å ta inn flotte biler som kan pryde den Norske landevei.
Har du en drømme bil som du er på jakt etter så ta gjerne kontakt så kan vi være behjelpelige med å kanskje oppfylle akkurat din drøm.
Vi håper at kjøpere setter seg godt inn i hva det betyr å eie en veteranbil når det kommer til vedlikehold og mulige reparasjoner som kan forekomme på biler som er over 30 år gamle.
Biler som selges som veteran biler selges uten garanti og vi anbefaler kjøper om å gå nøye gjennom bil samt prøvekjøre.
Hove Classic Cars har gode kontakter på frakt av biler både innenlands og utenlands.
Ring for en hyggelig bil prat.
Kjetil - +47 95906657
Tar forbehold for skrivefeil i annonse.
Spesifikasjoner
- Omregistrering
- Fritatt (avgifter)
- Årsavgift
- Les mer
- Modell
- Andre
- Modellår
- 1957
- Karosseri
- Coupe
- Drivstoff
- Bensin
- Effekt
- 10 hk
- Slagvolum
- 0,2 l
- Kilometerstand
- 123 456 km
- Girkasse
- Manuell
- Hjuldrift
- Bakhjulsdrift
- Vekt
- 285 kg
- Seter
- 3
- Dører
- 1
- Farge
- Grønn
- Bilen står i
- Norge
- Avgiftsklasse
- Personbil
- Registreringsnummer
- A-32661
- Chassis nr. (VIN)
- 00000000000311354
- 1. gang registrert
- 19.6.1957
- Salgsform
- Bruktbil til salgs
Reklamasjonsrett ved kjøp fra forhandler
Normalt gjelder 5 års reklamasjonsrett mot skjulte feil og mangler fra overlevering av produktet. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn du hadde grunn til å forvente, basert på informasjonen du har fått fra selger. Reklamasjonsretten kan være begrenset hvis forhandleren har forretningssted utenfor Norge.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.
Mer som dette
269 000 kr


170 000 kr
Sandnes
Porsche 914 VW Porsche 914
149 000 kr
Oppegård
MG MGB GT 2.0L
250 900 kr
Nesbru
MG MGC


300 000 kr
169 000 kr
Hell
MG TD


199 000 kr
Bø i Telemark
Ford Fairlane 4.8 L, 204 hk
420 000 kr
Mandal
Volvo P1800


130 000 kr