

1928
1 km
1 000 cc
17 hk
Du må være logget inn for å se brukerprofiler og sende meldinger.
Logg innForsikre kjøretøyet ditt
Sammenlign og se tilbud på forsikring
ENGLISH TRANSLATION BELOW:
1928 Harley-Davidson J som befinner seg i Sandefjord
Denne sykkelen ble kjøpt av min far i deler på 80-tallet en gang. Etter dette så lå den lenge i garasjen. i 2022 fikk jeg den restaurert hos Lasse Juritzen i Drammen,. Det kostet kuler og krutt, men det ble veldig bra. Teknisk og optisk er den helt super. Et trent øye kan nok finne en og annen del som ikke er 100% tidsriktig, men generelt synes jeg det ser veldig bra ut.
Planen var å kjøre med sykkelen, men med masse andre hobbyer så har denne bare blitt stående. Nå skal jeg selge huset, og da har jeg ikke plass til den lenger. Den selges derfor til omtrent samme pris som restaureringen kostet (Se under).
Sykkelen er registrert og godkjent (se bilde) Det medfølger også originalt vognkort, som tilhører denne konkrete sykkelen.
Bensin er tappet av tanken og batteriet er fjernet. Dette er det eneste som må fikses, så skal det hele starte og gå. Kjøper du en sykkel som dette, så har du antagelig kompetansen som skal til.
Sykkelen står i Sandefjord, og kan sees etter avtale.
Jeg har også en sykkel til av samme typen, med sidevogn. Se her: https://www.finn.no/mobility/item/398147087
Her kommer en liste med ting som ble utført i forbindelse med restaureringen: (Etter dette så har sykkelen bare stått lagret)
Utført arbeide Harley Davidson J
Hentet sykkel/deler Sandefjord
Sortert deler
Levert ramme og div deler til sandblåsing
Demontert forgaffel, og fjernet all lakk og rust. Denne ville jeg ikke sandblåse p.g.a lagerbaner og gjenger.
Sparklet opp bensintanker
Glassblåst sylindere og blokker
Lakkert sylindere med varmelakk
Honet sylindere
Glassblåst, slipt og montert ventiler og hus
Levert/hentet veiv Wagner for skifte av rådelager og tapper
Tilpasset veiv i blokk. Ikke like blokker. Her måtte jeg ta veiv fra hverandre igjen , da tappen på venstre side ikke passet. Tok den fra det andre veivpartiet du hadde.
Lagd og montert nye krysspinneforinger. Her passet ikke krysspinnene på stemplene som kunne brukes.
Montert opp motor med nytt bærelager, Sveiset motorfeste
Fjernet lakk på styre. Dette kunne jeg heller ikke sandblåse.
Demontert, rep og fjernet lakk fornav
Levert/hentet ramme og div deler lakkerer
Montert nye stusser til eksos
Montert motor i ramme
Montert gaffel med nye lager, lagerbaner og nye nedre fester
Montert styre med nye wirer og holker
Skiftet bremsetrommel og tilpasset enkeltbånd
Skiftet eike og montert bakhjul
Lagd ny klemme for bakbrems
Montert nytt fordekk og montert hjul med ny aksel
Montert bakskjerm, bagasjebærer og ny baklykt
Lagd til ny frontlykt og flyttet over fester fra den gamle
Montert frontlykt med nye fester og stag
Restaurert/rep horn
Lakkert kjedekasse og batterikasse
Montert nytt ledningsnett
Reparet, lakkert og polert tennings/lysbryter
Rengjort og lakkert sete, reparert og montert fester og demper
Tilpasset originalfester fra gammel coil til ny
Lagd feste til girstag fra kasse til ramme
Sveiset, lakkert og lagd nye klammer/fester til eksospotte
Tilpasset bremsestag.
Til sammen har jeg brukt 130 timer som utgjør kr.117.000.- + mva
Rent utlegg for deler kr.48517.- +mva
Sandblåsing kr.2500.- +mva
Diverse skruematriell, lakk og v.matr. kr.1500.-
Jeg har brukt et betydelig antall timer på leting etter deler på nettet, som jeg ikke har tatt med som arbeide.
Du får kopi av alle delefakturaene . Jeg har ikke beregnet noen fortjeneste på delene.
Totalsummen kr.169517.- +mva = 211.896
****** ENGLISH TRANSLATION (Done by Google) ******
1928 Harley-Davidson J located in Sandefjord, Norway
This bike was bought by my father in parts in the 80s. After that, it was in the garage for a long time. In 2022, I had it restored by Lasse Juritzen in Drammen. It cost bullets and gunpowder, but it turned out very well. Technically and optically it is absolutely great. A trained eye can probably find the occasional part that is not 100% contemporary, but in general I think it looks very good.
The plan was to ride the bike, but with lots of other hobbies, it has just been left standing. Now I am going to sell the house, and then I no longer have room for it. It is therefore being sold for about the same price as the restoration cost (See below).
The bike is registered and approved (see picture) It also comes with the original vehicle registration certificate, which belongs to this specific bike.
The fuel has been drained from the tank and the battery has been removed. This is the only thing that needs to be fixed, then the whole thing should start and run. If you buy a bike like this, you probably have the expertise needed.
The bike is in Sandefjord, and can be viewed by appointment.
Here is a list of things that were done in connection with the restoration: (After this, the bike has only been stored)
Work done Harley Davidson J
Picked up bike/parts Sandefjord
Sorted parts
Delivered frame and various parts for sandblasting
Dismantled front fork, and removed all paint and rust. I didn't want to sandblast this one because of the bearing races and threads.
Sparkled up gas tanks
Glass-blown cylinders and blocks
Painted cylinders with hot-dip varnish
Honed cylinders
Glass-blown, ground and installed valves and housing
Delivered/picked up Wagner crank for replacement of worn bearings and pins
Adjusted crank in block. Not the same blocks. Here I had to take the crank apart again, as the pin on the left side did not fit. Took it from the other crank part you had.
Made and installed new cross pin bushings. Here the cross pins did not fit on the pistons that could be used.
Installed the engine with a new main bearing, Welded the engine mount
Removed paint on the handlebars. I could not sandblast this either.
Dismantled, repaired and removed paint from front hub
Delivered/picked up frame and various parts to paint
Installed new exhaust pipes
Installed engine in frame
Installed fork with new bearings, bearing races and new lower mounts
Installed handlebars with new cables and bushings
Replaced brake drum and adapted single band
Replaced spoke and installed rear wheel
Added new clamp for rear brake
Installed new front tire and installed wheel with new axle
Installed rear fender, luggage carrier and new taillight
Added new headlight and moved over mounts from the old one
Installed headlight with new mounts and struts
Restored/repaired horn
Painted chain case and battery case
Installed new wiring harness
Repaired, painted and polished ignition/light switch
Cleaned and painted seat, repaired and installed mounts and shock
Adapted original mounts from old coil to new
Added mount for gear lever from box to frame
Welded, painted and made new clamps/mounts for exhaust pipe
Adapted brake rod.
In total I have spent 130 hours which amounts to NOK 117,000.- + VAT
Pure expenditure for parts NOK 48,517.- + VAT
Sandblasting NOK 2,500.- + VAT
Miscellaneous screw material, paint and v.matr. NOK 1,500.-
I have spent a significant number of hours searching for parts on the internet, which I have not included as work.
You will receive a copy of all the part invoices. I have not calculated any profit on the parts.
Total sum NOK 169,517.- + VAT = 211,896
Normalt gjelder 2 års reklamasjonsfrist mot skjulte feil og mangler. Reklamasjonsretten brukes hvis produktet er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente, basert på informasjon du har fått fra selger. Vær oppmerksom på at begge parter kan fraskrive seg reklamasjonsretten dersom dette er tydelig spesifisert i en kjøpekontrakt.
Annonsen kan være mangelfull. Fullstendig salgsinformasjon og opplysninger iht. opplysningsplikt kan fås direkte fra selger.