Bildegalleri
(1/1)
Ippollito Scarsella detto lo Scarsellino (1550-1620), Circle of - Apparizione de
Til salgs3 500 kr
Beskrivelse
Madonnaens åpenbaring for de hellige døperen Johannes ed
Evangelist
Scope Scarsella Ippolito (Ferrara, 1550 eller 1551 – Ferrara, 28. oktober 1620),
Said Scarsellino (tilskrevet eller omfanget av)
Stort oljemaleri på lerret av eksepsjonelle dimensjoner, 140 x 100 cm. Verdifullt arbeid og flere symbolske betydninger. Altertavlen ble sett av en ekspert og kunsthistoriker som beskriver følgende analyse:
Fra en sky, innenfor en lysende nimbus, viser Madonnaen og noen små engler seg for de hellige
Døperen Johannes og Evangelisten Johannes, monumentale figurer i nedre halvdel av maleriet. De to helgenene er gjenkjennelige på en overflod av ikonografiske attributter: baptisten med sin eremittkappe, staven og lammets symbol på renhet, som er Kristi forgjenger, som om han skulle lese Frelserens nært forestående ankomst i profetiene til den hellige. Skriftene ; evangelisten har i stedet sitt eget evangelium i hånden. Samlet sett skiller den kompositoriske konstruksjonen seg ut som favoriserer helgenfigurene, som har en fast plassering i rommet, en dynamisk positur og en presis anatomisk definisjon. Disse karakteristikkene, sammen med noen rester av giorgionisme, daterer verket til slutten av det syttende/begynnelsen av det attende århundre. "
På baksiden av verket er det et hypotetisk maleri laget tidligere, en detalj som ikke skal undervurderes
Mål: 140 x 100 cm - Olje på lerret
Evangelist
Scope Scarsella Ippolito (Ferrara, 1550 eller 1551 – Ferrara, 28. oktober 1620),
Said Scarsellino (tilskrevet eller omfanget av)
Stort oljemaleri på lerret av eksepsjonelle dimensjoner, 140 x 100 cm. Verdifullt arbeid og flere symbolske betydninger. Altertavlen ble sett av en ekspert og kunsthistoriker som beskriver følgende analyse:
Fra en sky, innenfor en lysende nimbus, viser Madonnaen og noen små engler seg for de hellige
Døperen Johannes og Evangelisten Johannes, monumentale figurer i nedre halvdel av maleriet. De to helgenene er gjenkjennelige på en overflod av ikonografiske attributter: baptisten med sin eremittkappe, staven og lammets symbol på renhet, som er Kristi forgjenger, som om han skulle lese Frelserens nært forestående ankomst i profetiene til den hellige. Skriftene ; evangelisten har i stedet sitt eget evangelium i hånden. Samlet sett skiller den kompositoriske konstruksjonen seg ut som favoriserer helgenfigurene, som har en fast plassering i rommet, en dynamisk positur og en presis anatomisk definisjon. Disse karakteristikkene, sammen med noen rester av giorgionisme, daterer verket til slutten av det syttende/begynnelsen av det attende århundre. "
På baksiden av verket er det et hypotetisk maleri laget tidligere, en detalj som ikke skal undervurderes
Mål: 140 x 100 cm - Olje på lerret
NB: Knappen for å vise hele beskrivelsen har kun en visuell effekt.
Beliggenhet
FINN-kode | 374616577 |
---|---|
Sist endret | 10.10.2024, 14:27 |