FINN eiendom er markedsplassen de aller fleste besøker når de skal se etter ny bolig, eller kanskje realisere hyttedrømmen.
Kanskje har du laget en god del boligannonser tidligere, eller kanskje dette er helt nytt for deg. Kundene våre er alt fra landsdekkende meglerkjeder, til mindre, lokale foretak. Uansett størrelse på kunden, har boligannonsen likt utgangspunkt og samme hensikt; den skal tiltrekke seg flest mulig potensielle boligkjøpere.
Hva får mest oppmerksomhet i boligannonser?
Denne listen viser en rangert oversikt over hvilke deler av en boligannonse boligkjøpere er mest interessert i.
1. Plantegninger
2. Komplett salgsoppgave med takst
3. Beskrivelse av boligen
4. Distanser til steder
5. Presentasjon av kjøkken
6. Balkong/terrasse
7. Presentasjon av badet
8. Hage/uteplass
9. Solforhold
10. Presentasjon av stuen
11. Informasjon om nabolaget
12. 360-visning
13. Video
Lurer du på hvordan du kan lage en god boligannonse? Her får du ekspertens aller beste tips — artikkelen fortsetter under linken.
Foto: Caroline Roka
Lisbeths seks beste annonsetips
Hva er viktig å huske på når du skal annonsere eiendom hos oss? Hvordan kan du sikre at boligkjøperen velger akkurat deg? Bruker du Lisbeth Hove Steffensens tips, er du på god vei.
Les tipsene her
Slik følger du med på effekten av boligannonsen
Når annonsen din er publisert, kan du følge med på effekten underveis. Dette får du statistikk på i effektdokumentasjonen:
- Hvor mange som har klikket seg inn på annonsen
- Hvor mange som har meldt seg på visning
- Hvor mange som har lastet ned salgsoppgave
- Hvor mange som har markert annonsen som favoritt
- Hvor mange som har sett på annonsen flere ganger
- Hvor mange som har mottatt annonsen på e-post via lagret søk
- Hvordan annonsen presterer i forhold til sammenlignbare annonser (basert sammenlignbar pris, publiseringstidspunkt, område og boligtype)
Et søylediagram viser hvor mange klikk annonsen din har fått, og om det er et høyere eller lavere antall klikk enn forventet i forhold til sammenlignbare annonser. Dersom du ser at annonsen din har et lavere antall, kan du legge til produkter som kan gi annonsen mer synlighet. Les mer om Blink og Ukens bolig lengre ned.
Du kan også følge med på den økte effekten som Ukens bolig og Blink gir, under "Økt synlighet".
Trenger annonsen mer oppmerksomhet? Vi har løsninger!
Blink — vis annonsen til de som ikke har sett den
Når du skal selge en bolig på FINN, vil du helt sikkert at flest mulig kommer på visning, slik at du får flest mulig budgivere. Da er det viktig med god spredning og økt synlighet.
Med produktet Blink vises annonsen din på nettsteder som VG, Aftenposten og Facebook, og flere lokale aviser. Og det smarteste av alt; annonsen vises kun til personer som har sett på lignende boliger på FINN, men som enda ikke har sett din annonse.
Annonsen sendes også ut i e-post til helt nye, relevante boligkjøpere med lagrede søk. Boligen vises under "Andre annonser vi tror du vil like”, altså boliger som ligger utenfor det lagrede søket, men som likevel er en relevant bolig som brukeren ikke har sett enda.
Les mer om Blink
Ukens bolig — ligg øverst i resultatlisten
Ukens bolig er et produkt som plasserer boligannonsen din øverst i resultatlisten når noen søker etter en bolig, og der blir den liggende i syv dager. Dette gir flere klikk fra relevante boligkjøpere!
Annonsen vil bli markert med "Ukens bolig", og gjelder kategorien Bolig til salgs.
Les mer om Ukens bolig
Ukens bolig er inkludert i Stor pakke (7 dager) og Medium pakke (3 dager). Ukens bolig i 7 dager kan også kjøpes utenom produktpakkene.
Kontakt oss i FINN eiendom
Har du spørsmål eller trenger du hjelp med noe? Ta kontakt med oss i FINN eiendom på telefon 22 86 44 10 eller e-post eiendomkoordinator@finn.no.