Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere i snart tretti år. Resultatene fra årets undersøkelse er basert på 15 978 vurderinger fra 4690 forbrukere, og 155 selskaper fra omtrent 30 forskjellige bransjer ble vurdert.
Blant disse var det FINN som havnet helt i toppen med hele 85,2 poeng!
Siden FINN først deltok i Norsk Kundebarometer i 2007, har vi jevnlig ligget i toppsjiktet. Vi har også tidligere vunnet fire ganger, sist i 2022.
– På vegne av alle oss i FINN vil jeg si tusen takk til brukerne og kundene våre for denne utmerkelsen. Å nok en gang toppe Norsk Kundebarometer er en stor ære. Vi er veldig stolte og ydmyke over denne førsteplassen. Det viser at vi jobber i riktig retning, og at vi har lojale kunder som viser tillit til oss, sier Karl Stenstadvold, salgsdirektør på FINN eiendom.
En markedsplass som begeistrer kundene
– De siste årene har FINN blitt stadig mer relevant. Det er en trygg og etablert merkevare med sterke digitale løsninger, og de er godt posisjonert i forhold til befolkningens økte fokus på gjenbruk. Den økonomiske situasjonen vi er i nå har redusert kjøpekraften for mange, og flere kjøper brukt i stedet for nytt, sier Pål Rasmus Silseth, prosjektleder for Norsk Kundebarometer og foreleser ved Handelshøyskolen BI.
Det var hard konkurranse i årets undersøkelse. På plassene bak FINN finner vi fjorårets vinner, Vinmonopolet (84,7 poeng), etterfulgt av Volvo (83,5), Komplett.no (82,9) og Tibber (82,7).
– Vi jobber kontinuerlig med å tilby den beste markedsplassen, og utvikle produkter og tjenester som hjelper kundene i hverdagen. Denne prisen er en bekreftelse på at vi lykkes med det, men vi vil fortsette å strebe etter å være den beste markedsplassen – både nå og i fremtiden, avslutter Stenstadvold.