I kulissene hos FINN jobb

4. november 2024

Her får du en titt inn på bakrommet vårt! Vi viser deg hvilke funksjoner eller verktøy vi jobber med for å gjøre rekruttering litt lettere for deg.

Få med deg det nyeste fra FINN jobb!

Punkt én:
Bedriftssenteret har fått et ansiktsløft

Du vet det verktøyet hvor du legger ut annonser på FINN? Det er FINN Bedriftssenter. Med enklere navigasjon og forbedret oversikt over dine annonser, blir det nå lettere å holde styr på rekrutteringsarbeidet.

Punkt to:
Nå kan du betale per søknad

Er du usikker på hvor mange søknader annonsen din vil få, kan du velge å betale per søknad i stedet for per annonse. Dette er tilgjengelig når du publiserer via FINN Bedriftssenter, og foreløpig ikke for alle typer stillinger – men vi jobber med saken!

  • Du betaler ingenting på forhånd

  • Betal kun for de 15 første søkerne

  • Får du ingen søkere, betaler du ingenting!

Punkt tre:
Skreddersydde nøkkelord

Denne nye AI-tjenesten skal hjelpe deg å lage mer relevante annonser. Våre matchingmodeller bruker nøkkelord for å finne de mest egnede kandidatene for en stilling, men det kan være utfordrende for arbeidsgivere å vite hvilke nøkkelord som tiltrekker de rette kandidatene. Derfor kan du nå få skreddersydde nøkkelordforslag for hver enkelt stillingsannonse.

Punkt fire:
AI for bedre annonser (ATS-pilot)

Vi har lansert en ny tjeneste som forbedrer annonser importert fra rekrutteringssystemer (ATS). Du kan få forslag til forbedringer av stillingstittel og jobb-beskrivelse for å gjøre annonsen mer attraktiv, samt optimaliseringer til informasjon om jobbfunksjoner, bransjer og hjemmekontor.

Punkt fem:
Kjøp Effekt-produkter direkte på Jobbnorge.no

Vi har startet en pilot sammen med Jobbnorge der vi tester ut å tilby våre populære Effekt-produkter direkte i deres ATS-system. Dette betyr at man kan kjøpe Effekt-produkter uten å forlate ATS-systemet.

Punkt seks:
Lønn i stillingsannonser

Nå har du muligheten til å inkludere lønnsinformasjon i stillingsannonser. Vi vet at kandidater er svært interessert i å vite hva de kan forvente i lønn, og analyser viser at annonser med lønnsinformasjon får over 60 % bedre ytelse. Ved å være mer transparente rundt lønn, kan du tiltrekke flere kvalifiserte kandidater og gjøre annonsene dine mer attraktive.