To menn på scene

Sulland Bilsenter Lillehammer ble Årets forhandler

På DRIV Bilarena 2019 ble Årets forhandler kåret. Flere nominerte knivet om seieren, men det var Sulland på Lillehammer som gikk av med seieren.

Fokus på lav ståtid

Årets bilforhandler på FINN for 2018 ble tildelt den forhandleren som gjennom året hadde klart å engasjere FINN-brukerne mest. Drøyt tre milliarder sidevisninger ble pløyd gjennom for å kåre vinneren. For å utnevne topp tre og en vinner, ble det sett på følgende kriterier:

  • Lengst gjennomsnittlig lesetid per annonse gjennom året (påvirkes i stor grad av bilder, video, og informative, forståelige beskrivelser)
  • Hvor mange favoritt-lagringer forhandlerens biler har fått
  • Hvor mange av forhandlerens biler en FINN-bruker ser på per besøk

Det ble kun operert med snittall for å gjøre utvelgelsen rettferdig for store og små aktører. Slik ble det ikke en fordel å ha verken mange eller få biler til salgs i løpet av et år.

Til slutt var det altså Sulland Bilsenter Lillehammer som gikk av med seieren. Daglig leder, Ole Marius Kamp Nilsen, forteller litt mer om hvordan de jobber.

- Vi har stort fokus på å holde ståtiden på bruktbilene våre så lav som mulig. Vi har gode mottaksrutiner og faste arbeidsoppgaver for de som gjør mottaket av bilen. Slik sørger vi for å ha bilene klare for foto og annonsering så raskt som mulig.

Er det noen søkeord dere alltid forsøker å få med?

- Når det kommer til søkeord har Sulland Gruppen regelmessig kontakt med både FINN og egen markedsavdeling når det gjelder trender, kunders søkemønster og de brukerundersøkelser som FINN gjennomfører.

Biler annonsert på FINN.no og Sulland.no blir i noen tilfeller også delt i sosiale medier.

- Vi har et bevisst forhold til bruken av «frie og låste» søkeord, salgsfremmende og trygghetsskapende tekster, og bilder som illustrerer både utstyrsnivå og funksjoner. I tillegg har vi vårt Sulland Trygghetsprogram som kommer tydelig frem i alle våre annonser.

Hvem er ansvarlig for å få bilene på FINN?

- Hos oss er det undertegnede som fyller rollen som bruktbilsjef og har kontroll på hele bruktbilprosessen, inkludert annonsering.

Har dere en strategi for når på døgnet eller hvilken ukedag dere publiserer annonser?

- Selv om enkelte dager er bedre å annonsere på, er det likevel tilfeldig når kunden til en konkret bil søker på nett, derfor annonserer vi like godt på en tirsdag midt på dagen som på en fredag ettermiddag. Men, når annonsen først er ute er vi opptatt av hvordan annonsen treffer, om den gir henvendelser til butikk og antall agentmail den genererer. Dette hentes fra FINN Admin og via vårt selgerverktøy, og opplysningene bestemmer hvilken videre oppfølging den enkelte annonse får.

Vi gratulerer Sulland Bilsenter Lillehammer med seieren, og gleder oss til DRIV 2020!