For fjerde gang gjennomføres Magnet Awards — en konkurranse som hedrer og skaper læring rundt de beste arbeidene innen rekruttering og employer branding foregående år. FINN.no og Schibsted har vært samarbeidspartner fra første stund. Konkurransen skulle blitt gjennomført tidligere i år, men ble utsatt grunnet Covid-19.
7. oktober er ny dato for innsendelser av case.
Du kan sende inn arbeider i seks ulike kategorier, deriblant beste arbeid overfor egne medarbeidere, beste arbeid overfor studenter og åpen klasse. Effekt teller 50 prosent, strategi og kreativitet 25 prosent hver. Unntaket er i åpen klasse der det kun er kreativitet juryen ser etter.
- Effekt teller 50 prosent da dette er en konkurranse som skal bidra til å vise hvor viktig employer branding er, sier primus motor Hans Petter Stub i Whydentify. - Målet er at alle skal lære av de beste, for så å kunne bli hakket bedre selv.
Alle arbeider som er gjennomført i 2019 og frem til fristen 7. oktober kan sendes inn i konkurransen på magnetawards.no.
Juryen består av et bredt spekter av fagpersoner i bransjen, både fra det offentlige og det private, byråer og mediene.
Tidligere gullvinnere i Magnet Awards er blant annet Forsvaret, Bouvet, Nittedal kommune, Sopra Steria og DNV GL.
- Dette er på ingen måte en konkurranse for kun de med store budsjetter, forteller Stub. - Juryen ser på innsatsfaktorene når resultatene vurderes, og dermed kan hvem som helst hevde seg, noe tidligere medaljevinnere har vist.
Prisutdeling
Årets prisutdeling blir digital og gratis for alle. Foruten utdeling av bronse, sølv og gull i alle kategorier, vil utdelingen gi rom for gjennomgang av vinnercases for å skape en forståelse for arbeidet som er gjort og resultatene som er skapt. Tidspunkt blir satt senere.
Om Magnet Awards
Magnet Awards er et initiativ fra Whydentify og Universum, med støtte fra Anfo. Samarbeidspartnere er FINN.no, Dagens Næringsliv, Amedia og Adway.