Hei, Kristin - velkommen til FINN! Hvem er du?
– Jeg er opprinnelig fra Tromsø, men det er faktisk 35 år siden jeg flyttet ned fra mørketid og midnattssol. Akkurat nå er jeg nyinnflyttet på Nordstrand hvor jeg bor sammen med kjæresten, en datter på 18, en stesønn på 16 - og to spinnville hunder!
Kristin er glad i å komme seg ut i naturen når tiden tillater det, og hun har blitt gledelig overrasket over de mange fine turområdene Østmarka har å by på.
– Det er kortreist glede, det! I tillegg er jeg sammen med en som er over gjennomsnittet glad i musikk, så jeg har også blitt introdusert til både kjente og mindre kjente konsertsteder i det urbane Oslo. En fantastisk by som til stadighet minner meg om at det var et klokt valg å flytte sørover.
Det var opprinnelig lærer Kristin skulle bli, og så var det hotelldirektør. Skjebnen ville likevel ha det annerledes, og for 20 år siden ble hun introdusert for mediebransjen.
– Tilfeldigheter førte meg til Schibsted, hvor jeg ble ansatt i Sesam (søkemotoren som skulle ta over Google..). En fantastisk tid og en fantastisk inngang til en spennende bransje! Nå gikk det som det gikk med Sesam, men med blod på tann beveget jeg meg over til mediebyråsiden hvor jeg har hatt ulike lederroller i 15 år. Det siste halvannet året har jeg ledet Mediebyråforeningen, men nå har jeg endelig “kommet hjem” til Schibsted igjen - og FINN.no.
Hva gjorde at du valgte å jobbe i nettopp FINN personlig økonomi?
– Da jeg først bestemte meg for å prøve meg på mediesiden var valget krystallklart, sier Kristin.
Gjennom årene i mediebyrå har hun opplevd Schibsted som en fantastisk samarbeidspartner som utfordrer og er med på å drive utviklingen fremover.
– Jeg har blitt kjent med noen av de fantastiske ressursene og kapabilitetene som finnes, både i Akersgata og i Grensen, og det har lenge fristet å være en del av et så sterkt lag som Schibsted og FINN er. FINN er en solid merkevare som skaper både stolthet og beundring, og at de i tillegg flere ganger har blitt kåret til en av Norges mest attraktive arbeidsplasser, gjorde valget for min del veldig enkelt. Nå er jo kanskje ikke bank- og finansbransjer som er av høyinteresse blant folk flest, til tross for at vi er dønn avhengig av dem hver eneste dag. Men dette er bransjer som virkelig utfordrer det tradisjonelle og som beveger seg stadig raskere i den digitale og teknologiske utviklingen. Det trigger både engasjement og nysgjerrighet for en utvikling jeg gleder meg til å komme tettere på.
Hvilke erfaringer og kompetanse tar du med deg inn i rollen?
– Jeg pleier å si at hjertet mitt brenner for folk, fag og forretningsutvikling. Sånn sett bør stillingen i FINN personlig økonomi være spot-on. Jeg har et spesielt engasjement for digital utvikling, og gjennom mange år på byråsiden håper jeg at den faglige kompetansen og forståelsen vil bidra positivt inn. Jeg har også opparbeidet et stort nettverk, både på annonsørsiden og i bransjen generelt. Det tror jeg kommer godt med, for til syvende og sist er det jo en “people-business” vi er i.
– Mest av alt håper jeg at ledererfaringene jeg har opparbeidet vil bidra til å styrke et allerede solid lag - som både har det gøy på jobb og som leverer resultater over tid!