Reach 2.0 er en ny metode for måling av dekning som tar høyde for utfordringene ved bortfallet av informasjonskapsler, og gir deg som annonsør mer nøyaktig innsikt i hvor mange faktiske mennesker du når med din kampanje.
Den såkalte cookiedøden har gjort det betydelig mer utfordrende å estimere rekkevidde på en kampanje. Schibsted har utviklet Reach 2.0 for å fortsatt kunne måle effektiv dekning av annonsekampanjer i en verden hvor tredjeparts informasjonskapsler fases ut.
– Vi bruker fortsatt informasjonskapsler til å estimere rekkevidde, men med utfasingen av tredjeparts informasjonskapsler har det blitt mye mer krevende, sier Geir Sårheim, Ad Targeting Operations Specialist i Schibsted.
Reach 2.0 tar i bruk en innovativ metodikk som kombinerer data fra både innloggede og ikke-innloggede brukere. Schibsted har en betydelig mengde førstepartsdata med en høy andel innloggede brukere - hele 2,5 millioner – som står for 50 % av alle visninger i Norge. Dette gir et solid grunnlag for estimasjon av rekkevidde. I tillegg har Schibsted mange daglig tilbakevendende besøkende på sine nettsteder, noe som ytterligere styrker estimasjonsprosessen.